خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت, معدن وتجارت در زنجان تاکید کرد:

الویت اصلی امروز کشور سازندگی و تو لید است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۹۴

وزیر صنعت، معدن وتجارت در زنجان، سیمان خمسه زنجان و تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی " نوآوران " را افتتاح و از شرکت کیمیا گستران زنجان و فولاد پیوسته سهند و شرکت پتروشیمی زنجان بازدید کرد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: الویت اصلی امروز کشور سازندگی و تو لید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا نعمت زاده شامگاه دیروز پنجشنبه(۲۲آبان) در مراسم افتتاح فاز نخست شرکت سیمان خمسه زنجان، با اشاره اهمیت راه اندازی چنین مجموعه های تولیدی در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط اقتصادی کشور در سایه تلاش جمعی محقق خواهد شد.

نعمت زاده با بیان ظرفیت تولید سیمان در کشور طی سالجاری ۸۰ میلیون تن بوده است, ابراز امیدواری کرد، با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این میزان طی ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ میلیون تن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه میزان صادرات سیمان در سال گذشته در کشور را ۲۰ میلیون تن عنوان کرد و گفت: سیمان به عنوان خمیر مایه توسعه از نقش و جایگاه ویژه ای در راستای پویایی اقتصاد وتولید در کشور برخوردار است.

وی ایجاد دو ترمینال صادراتی در غرب کشور و دو ایستگاه صادراتی در جنوب کشور را دراین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: با ایجاد این شرایط در کشور می توان بستر مناسبی برای صادارت سیمان در کشور فراهم کرد.

نعمت زاده, در ادامه نظم، هماهنگی و همکاری بین واحدهای تولیدی را لازمه افزایش صادرات در ابعاد مختلف است برشمرد و گفت: افزایش میزان تولید و صادرات آن باید با حفظ و رعایت مولفه های زیست محیطی صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ظرفیت های مطلوب در حوزه‌های گوناگون در استان زنجان برای رشد و توسعه اظهار داشت: وجود معادن غنی و مناسب، دسترسی به مراکز علمی و پژوهشی و مراکز دانشگاهی، نزدیکی به مرکز کشور و وجود صنایع برقی پیشرفته از جمله ظرفیت های این استان برای شتاب دهی به روند توسعه این استان است.

نعمت زاده در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه هنر ما باید اداره صنعت ومعدن باشد, تصریح کرد: با حفظ و رعایت کلیه مسائل زیست محیطی الویت امروز کشور سازندگی و تولید است.

وزیر صنعت, معدن وتجارت با اشاره به معادن غنی و قوی سرب و روی و غیره در زنجان گفت: نباید فقط به سرب و روی و غیره تکیه کرد, وجود صنایع برقی پیشرفته این منطقه حائز اهمیت است.

وی ایجاد صنایع آی تی و فناوری‌های نوین را با توجه به وجود مراکز علمی مطلوب در زنجان و همچنین موقعیت این منطقه در زمینه کمک به توسعه استان دارای نقش اساسی عنوان کرد.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به اهمیت شرکت سیمان خمسه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار، با اشتغالزایی ۳۰۰ نفری و سرمایه گذاری به صورت ۱۵۰ میلیارد تومان با سرمایه اولیه، ۲۴/۵ میلیون یوری با مساعدت صندوق ذخیره ارزی و ۷۱ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی را با عاملیت اصلی بانک کشاورزی و بانکهای دیگر از جمله اقدامات مطلوب در استان زنجان برای رشد وتوسعه عنوان کرد و گفت: با ایجاد مجموعه های نظیر شرکت فولاد پیوسته سهند استان و منطقه زنجان منطقه برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه بازدید از شرکت فولاد پیوسته سهند با اشاره به صنعت دراین منطقه و سرمایه گذاری صد درصدی یک شرکت چینی ابراز امیدواری کرد تا پایان سالجاری شاهد تولید در این مجموعه باشیم.

نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه کشور نیازمند کار و توسعه در تمامی حوزه ها است, یادآورشد: الویت اصلی امروز کشور کا رو تولید در سراسر کشور است.

در این سفر یک‌‎روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصفیه خانه شهرک صنعتی " نوآوران " زنجان با ظرفیتی بر آورده شده به میزان ۱۲۰۰ مترمکعب با طراحی ۳ مدول ۴۰۰ متر مکعبی است را افتتاح و از شرکت کیمیا گستران زنجان و فولاد پیوسته سهند نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز