خبرگزاری کار ایران

درراستای تحقق شعار سال؛

دیدار نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس با مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۳۲

نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان دیدار کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: سرانه مصرف آب شرب در شهر زنجان برهر نفر در شبانه روز ۲۰۹ لیتر در ثانیه است که این میزان در کشور ۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضاجزءقاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، در این دیدار گفت: در حال حاضر ۵۷ چاه برای مصرف آب شرب شهروندان زنجان فعال است که برای افزایش دبی آب چاه‌ها اقدام به مهندسی مجدد خواهیم کرد.

وی به اهمیت فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: برای فرهنگسازی مصرف و صرفه جویی در آن باید آموزش را از مدارس و مساجد آغاز کنیم که در این زمینه تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش استان منعقد شده و مروجین آب در مدارس حضور یافته و از روند استحصال و توزیع آب شرب و همچنین در خصوص لزوم صرفه جویی مباحثی را مطرح می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در خصوص سرانه مصرف گفت: سرانه مصرف آب شرب در شهر زنجان برهر نفر در شبانه روز ۲۰۹ لیتر در ثانیه است که این میزان در کشور ۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

جزءقاسمی افزود: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان و اضافه شدن مساکن مهر و افزایش جمعیت و کاهش بارندگی‌ها در حال حاضر سطح آب‌های زیرزمینی چاه‌های شرق زنجان به یک / سوم کاهش یافته است.

وی وجود چاه‌های غیرمجاز کشاورزی را خطری برای آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: هم اکنون میزان چاه‌های کشاورزی و میزان استحصال آب‌های زیرزمینی بسیار زیاد شده به طوری که در زنجان ۵۷ و در استان ۱۱۵ حلقه چاه آب شرب وجود دارد این در حالی است که میزان چاههای کشاورزی هزار و ۸۰۰ حلقه چاه در استان است.

علیمردانی نماینده مردم شهرستانهای طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: برای مصرف بهینه و کاهش فاضلاب‌ها باید پساب‌ها در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

وی به لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب اشاره کرد و افزود: برای کاهش مقدار مصرف آب شرب در آبیاری فضاهای سبز بهتر است از آب غیر بهداشتی و غیر شرب استفاده شود و همچنین فرهنگسازی شود که از آب آشامیدنی و بهداشتی برای آبیاری درختان و فضای سبز استفاده نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز