خبرگزاری کار ایران

رییس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود:

منطقه گردشگری گلابر فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۴۱

منطقه گردشگری گلابری از موقعیتی بی نظیر برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

رییس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود: گفت: آمارهای گردشگری سال جاری مبین آن بود که مسیر گردشگری گلابر جزو پرتردد‌ترین مسیرهای گردشگری در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، لاله عبدی کیا امروز، یکشنبه(۲۵آبان) با بیان این مطلب ابراز کرد: مهم‌ترین اقدامی که می‌توان در شهرستان ایجرود انجام داد و منجر به تحول گردشگری آن می‌شود جذب سرمایه گذار برای منطقه گردشگری گلابر است.

وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری گلابر آماده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سد گلابر دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر است و استقبال مناسبی از این منطقه وجود دارد از سوی دیگر در مسیر ترانزیتی و پرتردد قرار گرفته، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

رییس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود اظهار کرد: آمارهای گردشگری سال جاری مبین آن بود که مسیر گردشگری گلابر جزو پرتردد‌ترین مسیرهای گردشگری در استان بوده است.

عبدی کیا یکی از دلایل عدم جذب سرمایه گذار در این منطقه را عدم اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازگشت سرمایه برشمرد و گفت: گلابر از موقعیت بی‌نظیری برای سرمایه گذاری برخوردار است و درصورت سرمایه گذاری بسیار سودده خواهد بود. چرا که صنایعی همچون سیمان خمسه، فولاد سهند، روی و پتروشمی که هزاران کارمند و کارگر را مقیم شهرستان ایجرود کرده نیاز به مناطق تفرحی گردشگری را دو چندان کرده است.

وی با تاکبد بر لزوم جذب سرمایه گذار در شهرستان ایجرود یادآور شد: تکمیل کمپ گردشگری سعید آباد از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در این شهرستان است.

عبدی کیا، کمپ خویین، حاشیه سد گلابر و سعید آباد را از کمپ‌ها و تاسیسات گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: «خویین»، «گلابر» و «سفید کمر» سه روستای هدف گردشگری شهرستان ایجرود هستند.

رییس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با اشاره به آثار مرمت شده در این شهرستان بیان داشت: حمام تاریخی روستای جوقین، مسجد جوقین، مسجد گلابر، چهل پله گلابر، حمام خویین، «می‌ل خویین» و غار دستکند دژمنده از جمله آثار مرمت شده هستند.

عبدی کیا تعداد مجوزهای صادر شده برای صنایع دستی را در این شهرستان ۴۹۱ مورد اعلام و ابراز کرد: گلیم بافی و پای پوش‌های سنتی یا گیوه بافی بیش از صنایع دستی دیگر در این شهرستان رواج دارند البته قلاب بافی، سرمه دوزی، سوزن دوزیریالمعرق و مصنوعات چرمی نیز از دیگر صنایع دستی شهرستان است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه صنایع دستی، توسعه آموزش در مرکز شهرستان است.

این کار‌شناس ارشد باستان‌شناسی به اقدامات پژوهشی صورت گرفته در شهرستان ایجرود اشاره و ابراز کرد: از سال ۸۷ اقدامات پژوهشی باستان‌شناختی شهرستان در سه فاز و در سال‌های ۸۷و ۸۸ و ۹۰ با هدف شناسایی محوطه‌ها و آثار تاریخی صورت گرفت.

عبدی کیا، در پایان خاطر نشان شد: دراین اقدام پژوهشی در مجموع ۱۷۴ اثر تاریخی شناسایی شد که از این تعداد ۴۳ اثر به ثب ملی رسیدند، ۴۳ مورد بنا، محوطه و تپه و یک مورد زبان «خویین دیلی» بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز