خبرگزاری کار ایران

در راستای سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در زنجان؛

زمینه ایجاد پویایی و حرکت‌های جدید در تعیین تکلیف طرح جامع ترافیک زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۹۰

مهم‌ترین قول‌های انتخاباتی اکثر دوستان، حرکت به سمت اجرای کامل وظایف شورا‌ها، موضوع بند دو از ماده ۷۱ قانون شورا‌ها، یعنی بررسی و شناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسایی‌ها و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر است.

عضو شورای شهر زنجان تاکید کرد: لزوم توجه جدی‌تر به موضوع سلامت و ورزش خانواده بزرگ کارکنان شهرداری زنجان را نیز بیفزایید که موضوعی تقریبا مغفول و فراموش شده، درداخل مجموعه شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید امیدی، در نطق میان دستور علنی شورای شهر زنجان، گفت: حسب وظیفه چندین نکته در حوزه مدیریت شهری را به استحضار عزیزان می‌رساند:


۱) اتحاد و یکدلی شورا

همانطور که می‌دانیم ایجاد فضایی آکنده از وفاق، یکدلی و تعامل در هر تشکیلات و سازمانی به خصوص مجموعه‌های شورایی با لحاظ کردن اختلاف بالقوه در نوع نگرش و سلائق کاری در میان اعضا، مهم‌ترین پیش نیاز و بستر لازم جهت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و بهبود مستمر امور است، جای خوشحالی است که پس از یک سال وسه ماه، این موضوع در شورای شهر زنجان تا حدودی محقق شده و طبعا در ادامه کار نیز تلاش مجموعه شورا بر این امر استوار است تا فارغ از مسائل جانبی با تاکید بر مطالبات و دغدغه‌های مردم، به وظایف شورایی، پرداخته شود. امیدواریم در فضای جدید شهرداری، سازو کار اجرایی بهتر و موثرتری فراهم آید تا این رویکرد منجر به ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، اجرای فعالیت‌های توسعه‌ای در شهر و نهایتا جلب رضایت مردم فهیم و بزرگوار زنجانی، شود.

۲) درخواست تشکیل کمیسیون ورزش و سلامت
از ریاست محترم شورا می‌خواهم در تشکیل «کمیسیون اختصاصی ورزش و سلامت» که قبلا طرح آن با امضای اعضای محترم تقدیم ایشان شده، تسریع کنند، لزوم توجه کافی و هدفمند به افزایش نشاط و شادابی در جامعه بخصوص در میان جوانان و بانوان، لزوم مشارکت شورا در بهبود مستمر شاخص‌های بهداشت و محیط زیست شهری، کمک به توسعه سلامت عمومی، همچنین مشارکت جدی تر در توسعه ورزش در میان اقشار جامعه، البته همراه و در تعامل با سازمان دولتی ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، سازمان حفاظت از محیط زیست و نهایتا اداره کل ورزش و جوانان، از مهم‌ترین نیازهای کنونی شهر زنجان است که می‌طلبد با ایجاد «کمیسیون ورزش و سلامت»، قدم‌هایی اثربخش و هدفمندی در این خصوص، توسط شورای چهارم شهرزنجان، برداشته شود. به همین ضرورت کلان شهری، لزوم توجه جدی‌تر به موضوع سلامت و ورزش خانواده بزرگ کارکنان شهرداری زنجان را نیز بیفزایید که موضوعی تقریبا مغفول و فراموش شده، درداخل مجموعه شهرداری است.

۳) لزوم توجه بیشتر شورا به حوزه ترافیک و حمل نقل درون شهری

در «حوزه ترافیک و حمل نقل درون شهری» از رییس محترم شورا می‌خواهم با تفویض اختیار شفاف و مشخص این موضوع مهم به یکی از کمیسیون‌های مرتبط، زمینه ایجاد پویایی و حرکت‌های جدید در این حوزه از جمله «تعیین تکلیف طرح جامع ترافیک شهر زنجان» به عنوان نقشه راه جهت شناسایی مشکلات و الگوی اجرایی برای رفع گره‌های ترافیکی و علاوه بر آن برنامه ریزی جهت «بهسازی و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی» در شهر را، فراهم آورند.

به نظر اینجانب، دو مورد اخیر در ارتباط با لزوم توجه جدی و ریشه‌ای شورای شهر زنجان به موضوعات «ورزش و سلامت» و همچنین «حمل و نقل و ترافیک»، در زمره اولویت‌های مهم و کلیدی مدیریت شهری زنجان است که اولا مطالبات قابل توجه مردمی روی آن‌ها متمرکز است و ثانیا می‌تواند نخستین گام جدی شورای چهارم در نگاه به محیط بیرون شهرداری و حرکت به سمت مدیریت یکپارچه شهری باشد. لذا بایستی در سال دوم عملکرد شورا، یعنی دوره منتهی به شهریور ۹۴، حرکتهای جدیدی را در این حوزه‌ها، از شورای شهر زنجان شاهد باشیم. تقریبا از مهم‌ترین قول‌های انتخاباتی اکثر دوستان، حرکت به سمت اجرای کامل وظایف شورا‌ها، موضوع بند دو از ماده ۷۱ قانون شورا‌ها، یعنی بررسی و شناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسایی‌ها و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر است.

۴) تشکیل اتاق‌های فکر
یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورای چهارم، بهره گیری از نظرات و پیشنهادات شهروندان و مردم بزرگوار در حوزه‌های مختلف کاری است که در یک سال گذشته نمودهای مشخصی داشته و قطعا بایستی در آینده، گسترش فزاینده‌ای داشته باشد. رویکرد ایجاد و فعال سازی اتاق‌های فکر و کارگروه‌های مشورتی و همچنین استفاده از مشاورین افتخاری، از اصلیترین مصداق‌های این موضوع مهم است.

یکی از این کارگروه‌ها «اتاق فکر حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری» است که در حال شکل گیری است، از شهروندان علاقمند به حضور در این کارگروه که مهم‌ترین ماموریت و رویکرد آن همفکری و تصمیم سازی جهت تقویت بنیه‌های اقتصاد شهری، توسعه کارآفرینی و اجرای طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی است و حضور در آن ‌برای کلیه شهروندان علاقمند آزاد و بلامانع و حتی باعثافتخار می‌باشد، تقاضا دارم خدمتگذاران خود در شورا را در این حوزه، یاری کنند.

۵) انتظارات از سرپرست محترم

حسب وظیفه اخلاقی ضمن تشکر از تلاش شهردار پیشین، امیدوارم سرپرست محترم جدید با درایت و تدبیر و همت و تلاش جهادی بتواند در راستای اجرای مصوبات بر زمین مانده شورای شهر زنجان در طول یک سال گذشته که تعداد آن هم کم نیست، قدم‌های جدی و ملموسی در تعامل با شورا بردارد.

قطعا کارکنان فهیم، نجیب و پرتلاش مجموعه شهرداری، جناب آقای مهندس عزیزی را که زبان کاملاً مشترکی با کارکنان شهرداری داشته و تسلط کافی به موضوعات و مباحثداخلی شهرداری دارند را، با تمام وجود پشتیبانی و همراهی خواهند نمود تا علاوه بر بهبود امور و ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان، تعصب و دلبستگیشان را به مدیری برگزیده از درون مجموعه خود، نشان دهند، چه بسا نتایج مثبت احتمالی این دوره کاری و همراهی کارکنان با مدیر برگزیده از داخل شهرداری، در تصمیم گیری‌های آتی مسئولین برای انتخاب مدیران ارشد شهرداری، اثر گذار باشد.

همانطور که ذکر شد مهم‌ترین انتظار از ایشان، فعال سازی مصوبات راکد یک سال اخیر می‌باشد. سایر انتظارات از ایشان به شرح ذیل است:
- توجه جدی و اولویت دار به وضعیت معیشتی کارکنان و در گام اول پرداخت منظم و به موقع حقوق و مزایا و برقراری تسهیلات رفاهی برای کلیه کارکنان با هر نوع قراداد و نحوه همکاری

- تقویت روحیه همدلی و برادری مابین کارکنان، افزایش انگیره‌های مدیران و کار‌شناسان، استفاده از تجربه و توانمندی معاونین و مدیران دوره‌های پیشین و از جمله مدیران برکنار شده در دوره قبلی برای پیشبرد بهتر امور به هر شکلی که مصلحت ایجاب کند.

- سامان دهی اوضاع مالی و نقدینگی شهرداری و تلاش جهت جبران فاصله قابل توجه مابین درآمد محقق شده واقعی با درآمد بودجه‌ای

- تصمیم سازی عاجل و ضربتی در جهت تدوین بسته خروج از رکود برای صنعت ساخت و ساز و رونق دادن به پیکر نیمه جان این صنعت استرات‍ژیک در شهرزنجان

- برداشتن گام‌های مقدماتی برای تملک املاک واقع در طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام برای اولویت‌های بودجه‌ای

- اجرای مصوبات حوزه سرمایه گذاری به خصوص پیگیری جدی امور مربوط به دو پروژه مشارکتی مهم با بخش خصوصی شامل طرح بزرگ سبزه میدان و اجرای طرح عظیم اداری و تجاری اشراق، ایجاد کارخانه بازیافت زباله‌های شهری، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای صنعتی با هدف افزایش بهره وری کارکنان در مجموعه به خصوص به کارگیری دائم نیروهای خدماتی فضای سبز که موقتی بودن و فصلی بودن اشتغال این کارگران به نوبه خود معظلی جدی است، همچنین تسریع در انتخاب مشاور ذیصلاح برای شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و تعریف بسته‌های مشارکتی، اقدام برای ایجاد پارکینگ‌های عمومی در بافت مرکزی شهر، ایجاد تقاطع‌های غیر هم‌سطح و یا اصلاح هندسی معابرو میادین پرترافیک و نهایتاً اجرایی کردن تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بنیاد تعاون ناجا.

برای کلیه حضار محترم از درگاه خداوند متعال، نشاط، سلامتی و توفیق روزافزون در خدمت گذاری، مسالت می‌نمایم.

و السلام علیکم و رحمه ا… و برکاته

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز