خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

۱۳۸ میلیون دلار از گمرک استان زنجان صادارت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۹۰

استاندار زنجان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: طی هفت ماه گذشته از گمرک استان ۱۳۸ میلیون دلار کالا صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵.۵ میلیون دلار بوده است.

استاندار زنجان, گفت: قیمت تمام شده هر محصول، برآیند کلیه هزینه های آن است و هر تولید کننده موظف است قیمت نهایی عرضه کالای خود را کنترل نماید.

به گزارش ایلنا از زنجان, جمشید انصاری استاندار زنجان, شامگاه پنج شنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان بر هدفگذاری میزان عملکرد صادرات و واردات استان در سال آینده اشاره نمود و گفت: باید بر اساس شرایط واحدهای تولیدی، میزان قابلیت های واحدهای استانی و توان صادراتی و وارداتی آنها، پیش بینی عملکرد صادرات و واردات استان در سال آینده به تفکیک هر بخش تا پیش از پایان سالجاری اعلام گردد.

مهندس انصاری اظهار داشت: طی هفت ماه گذشته از گمرک استان ۱۳۸ میلیون دلار کالا صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵.۵ میلیون دلار بوده است. وی افزود: برای افزایش صادرات باید برنامه ریزی های اقتصادی خاصی انجام شود و باید به ایجاد تنوع در محصولات صادراتی و ارتقاء کشورهای هدف توجه شود.

با بیان این مطلب که میزان صادرات از گمرک استان طی ۷ ماه سالجاری ۱۳۸ میلیون دلار محقق شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵.۵ میلیون دلار بوده است، اظهار داشت.

مقام عالی استان از عدم برنامه ریزی واحدهای تولیدی در کشور انتقاد نمود و گفت: قیمت تمام شده هر محصول، برآیند کلیه هزینه های آن است و هر تولید کننده موظف است قیمت نهایی عرضه کالای خود را کنترل نماید.

وی اضافه کرد: واحد های تولیدی ما هیچ آنالیز و برنامه ریزی در قیمت تمام شده محصولات ندارند و به همین دلیل با وجود حمایتهای داخلی، قادر به رقابت و فروش محصولات خود در داخل کشور نیستند، درحالیکه همین واحدها بازارهای صادراتی خوبی در خارج از کشور دارند.

استاندار زنجان یکی از علل این موضوع را بالا بودن قیمت عرضه محصولات تولیدی در داخل کشور عنوان نمود و افزود: کالاهای استاندار تولیدی داخلی، بویژه واحدهای تولیدی که سابقه دولتی دارند باید بتوانند با محصولات استاندار داخلی رقابت نموده و به فروش محصولات خود بپردازند.

برکابیان مدیر گمرک استان گزارشی از میزان واردات و صادرات انجام شده از گمرک استان طی ۷ ماهه نخست سالجاری ارائه نمود و گفت: میزان صادرات گمرک زنجان در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۳۸ میلیون دلار بوده است.

مدیر گمرک استان میزان واردات انجام شده در این مدت را ۱۶۲ میلیون دلار عنوان نمود و افزود: مجموع درآمدهای ورودی به گمرک استان در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که این رقم در ۸ ماهه نخست سالجاری محقق شده است.

فغفوری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت تولیدات صادراتی استان طی ۷ ماهه اول سالجاری پرداخت و گفت: ۱۰۶ هزار و ۶۷۸ تن تولیدات به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است.

فغفوری, در پایان با بیان این مطلب که استان زنجان در توزیع بخش عملکرد صادرات از بین ۳۱ استان کشور رتبه ۱۶ را کسب نموده است افزود: هم اکنون کلیه واردات استان توسط گمرک زنجان انجام می پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز