خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در نهمین نشست خود با خبرنگاران در سال جاری:

پتروشیمی زنجان در مسیر فعال شدن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۹۵

در نهمین نشست خبری استاندار زنجان در سالجاری پروژه های پتروشیمی زنجان، دوخطه شدن راه آهن زنجان - تهران، تخصیص ۷۲ درصدی اعتبارات عمرانی به استان از جمله مباحثی بود که به آنها پرداخته شد.

استاندار زنجان, گفت: پروژه پتروشیمی زنجان دارای بیش از ۶۰ درصد سهم سهامداران خرد است که باید مشارکت لازم در افزایش سرمایه را داشته باشند، و در گذشته این امر محقق بود.

به گزارش ایلنا از زنجان, جمشید انصاری شامگاه دیروز پنج شنبه(۲۹آبان) در نهمین نشست خبری خودبا اصحاب رسانه و مطبوعات, به برخی تصمیمات مهم سفر ریاست جمهور به استان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در سفر خود به استان قول مساعد مبنی بر تامین تسهیلات ارزی و ریالی پروژه پتروشیمی، مشروط بر حل مسائل مدیریتی را دادند.

استاندار زنجان, مشکل اصلی پروژه پتروشیمی را عدم تامین منابع مالی سهم آورده سهامدارن عنوان نمود و گفت: پروژه پتروشیمی زنجان بیش از ۶۰ درصد سهم سهامداران خرد است که باید مشارکت لازم در افزایش سرمایه را داشته باشند، و در گذشته این امر محقق بود.

انصاری در ادامه تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل این است که در بین سهامدارن اصلی و عمده پروژه، کسانی باشند که اگر سهامداران خرد داردآمادگی مشارکت در افزایش سرمایه را نداشته باشند، نسبت به افزایش سرمایه ای معادل سهم سهامداران خرد اقدام نمایند.

مقام عالی استان با بیان این مطلب که شرکت سرمایه گذاری جدیدی اقدام به خرید سهام بانک صادرات در پروژه پتروشیمی نموده است، افزود: طبق توافق بعمل آمده این شرکت آماده خرید سهام بنیاد تعاون سپاه نیز می باشد که در صورت تحقق آن، این شرکت دارای ۲۷ درصد سهام پتروشیمی زنجان خواهد بود.

استاندار زنجان اظهار امیدواری کرد: توان مالی شرکت به گونه ای است که در صورت عدم مشارکت سهامداران خرد در افزایش سرمایه، قادر به جایگزینی سرمایه این بخش خواهد بود.

به گفته انصاری همه شرایط به سمت فعال شدن مجدد پروژه پتروشیمی پیش رفته که پس از آغاز کار، پروژه ۳ الی ۳.۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - تهران اشاره داشت و با بیان این مطلب که اجرای این پروژه سرعت انتقال مسافر و بار به تهران را افزایش میدهد، گفت: در طول ماه جاری مناقصه اجرای قطعه کرج - قزوین اعلام و مطالعات مربوط به قطعه قزوین - زنجان نیز توسط شرکت هراز راه انجام شده است.

مقام عالی دولت در استان در بخشی از سخنان خود, با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان – تهران در مدت خدمت دولت یازدهم، افزود: طبق توافقی که دو هفته قبل با راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم، ‌ در تلاشیم تا زمستان سال جاری اسناد مناقصه قطعه زنجان – قزوین به طول ۱۷۱ کیلومتر را آماده و پس از اعلام نتیجه مناقصه در اوایل بهار سال آتی، عملیات اجرای پروژه را آغاز نماییم.

انصاری ادامه داد: در مطالعات انجام شده این امکان فراهم شده که بخش قابل توجهی از مسیر جدید از محدوده راه فعلی عبور کند که همین موضوع باعثکاهش هزینه های مربوط به عملیات تملک شده و زیرساختهایی که در کنار خط فعلی ایجاد شده، بسهولت در مسیر جدید قابل اجرا خواهد بود.

مقام عالی استان با اعلام این خبر که طبق موافقت رئیس جمهور، استان زنجان بعنوان پایلوت گازرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مطرح شده است گفت: شرکتهایی از استان تهران، آذربایجان شرقی و زنجان برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی نمودند.

وی افزود: یک تا ۲ ماه آینده فراخوان مناقصه پروژه گازرسانی به روستاهای استان اعلام خواهد شد و شرکتهای برنده در مناقصه، تا پایان دوره دولت یازدهم به ۲۳۰ روستای استان گازرسانی نموده و اولین استانی خواهیم بود که پوشش گازرسانی روستایی بالای ۸۵ درصد را عملیاتی خواهد نمود.

جمشید انصاری همچنین در خصوص اعتبارات عمرانی از تخصیص ۷۲ درصد اعتبارات عمرانی در ۹ ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امید است تا پایان سال به تخصیص ۱۰۰ درصدی برسیم که در این صورت برای اولین بار استان زنجان تخصیص بالای ۹۰ درصدی بودجه عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را تجربه خواهد کرد.

در پایان گفتنی است تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته در مجموع ۲۸ درصد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز