خبرگزاری کار ایران

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان:

طرح سبک زندگی ائمه اطهار(علیه السلام) و عزاداری نوین در زنجان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۶۳

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان گفت: طرح سبک زندگی ائمه اطهار(علیه اسلام) و عزاداری نوین همزمان با اربعین حسینی در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می شود.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان, گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت حافظ قرآنی در دهستان های بالای ۵۰۰ خانوار نیز شعبه های دارالقرآن کریم دایر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ولی اله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان امروز(۱۰ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به حدیثثقلین و دو امانت پیامبر گرامی اسلام در بین مسلمانان افزود: برگزاری دوره های آموزش قرآنی همواره در دستور کار این موسسه بوده است ولی برای نخستین بار دوره سبک زندگی ائمه اطهار(علیه السلام) و عزاداری نوین در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دوره های بصیرت افزایی برای مادحین برگزار می شود.

*یک هزار و ۶۰۰ قرآن آموز تحت پوشش این موسسه است

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۶۰۰ قرآن آموز تحت پوشش برنامه های این موسسه قرار دارند، افزود: استقبال از برنامه های قرآنی موسسه دارالقرآن کریم زنجان بی نظیر است.

وی به برگزاری دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید سطح یک و دو، صوت و لحن، مفاهیم، ترجمه و حفظ قرآن کریم در این موسسه اشاره کرد و افزود: برخی از این دوره ها به صورت حضوری، غیرحضوری و تلفنی برگزار می شود.

رحیمی تعداد حافظان این موسسه را ۱۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: در همین راستا دوره های تدبر در قرآن کریم برگزار می شود.

وی به برگزاری دوره های تفسیر نهج البلاغه و تفسیر معنوی مثنوی توسط استاد هشترودی اشاره کرد و افزود: این برنامه ها جرو دوره های تخصصی این مجموعه می باشد.

*پنج شعبه زیر نظر موسسه دارالقر آن کرم زنجان فعالیت خواهند کرد

وی با اشاره به استقبال قرآن آموزان از برنامه های قرآنی گفت: این موسسه به تنهایی قادر به اجرای دوره ها برای متقاضیان نمی باشد و در همین راستا شعبه های دیگری در سطح شهر این رسالت خطیر را برعهده خواهند گرفت.

به گفته رحیمی شعبات دیگر موسسه دارالقرآن کریم در شهرک ثمین، پونک و زیباشهر کلید خورده و در شهرک های الهیه و منطقه بی سیم زنجان نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت حافظ قرآنی در دهستان های بالای ۵۰۰ خانوار نیز شعبه های دارالقرآن کریم دایر خواهد شد.

*طرح جامع تربیت مربی قرآنی در این موسسه اجرا می شود

مدیرموسسه دارالقرآن کریم زنجان از اجرای طرح جامع مربی قرآنی در این موسسه خبر داد و افزود: متاسفانه در بحثمباحثقرآنی به صورت تک بعدی آموزش داده می شود از اینرو در این طرح، دوره های آموزشی در ابعاد مختلف برگزار می شود.

وی از ثبت نام ۱۰۰ نفر در این دوره آموزشی خبر داد و یادآور شد: پس از اجرای آزمون ۴۹ نفر برای شرکت در این دوره آموزشی انتخاب شدند.

به گفته رحیمی در این دوره ها مباحثآموزشی در زمینه صرف و نحو، ترجمه، تفسیر، مسائل سیاسی، اخلاقی، رفتاری و مباحثروانشاسی برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش نحوه برخورد با کودکان و نوجوانان در این موسسه خبر داد و افزود: این همایش ویژه انجمن اولیا و مربیان با حضور دکتر عباسی نیا از اساتید حوزه قم برگزار می شود.

*دوره آموزشی خبرنگار قرآنی در موسسه دارالقرآن کریم زنجان برگزار می شود

رحیمی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی خبرنگار قرآنی در این موسسه خبر داد و افزود: در راستای تربیت خبرنگار قرآنی توانمند و کارآمد جهت فعالیت در فضای رسانه های جمعی، جراید، نشریات و فضای مجازی، دوره آموزشی خبرنگار قرآنی به مدت ۳۲ ساعت آموزش حضوری در این موسسه برگزار می شود.

به گفته مدیر دارالقرآن کریم زنجان، پیوند فضای رسانه و قرآن، هم افزایی توان نیروهای متخصص و متعهد حوزه قرآن و خبرنگاران، تقویت الگوی اسلامی، ایرانی خبر و رسانه در میان خبرنگاران، واکسینه کردن محیط های رسانه ای از رفتارها، الگوها و هجمه های بنگاه های خبر پراکنی غربی، انس و ارتباط مستمر با خبرنگاران، انعکاس و انتشار خبرهای قرآنی در رسانه های جمعی، آشنایی با شاخصه ها، مبانی و مصادیق رسانه قرآنی از دیگر اهداف برپایی این دوره آموزشی است.

*پیشرفت ۴۹ درصدی موزه قرآن در زنجان

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان در پایان با اشاره به اینکه موزه قرآنی زنجان در راستای به نمایش درآوردن کتب نفیس و قرآن های قدیمی در دست احداثاست، افزود: این موزه در حال حاضر ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته رحیمی این موره در ۲ طبقه احداثمی شود که در طبقه زیرین آن فعالیت های قرآنی در فضای مجازی برگزار می شود.

وی در پایان از برگزاری کلاس های جانبی زبان و رباتیک در این موسسه خبر داد و افزود: علاقمندان می توانند علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی قرآن کریم از این دوره ها نیز بهره مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز