خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان ورزات ورزش و جوانان تاکید کرد:

جوان باوری باید جایگزین رویکرد جوان فریبی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۲۳

دستگاه‌های متولی باید جوان باوری و جوان یاوری را جایگزین رویکرد جوان فریبی کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان ورزات ورزش و جوانان، گفت: در استان زنجان از هر ۱۰۰ ازدواج، ۱۷ مورد به طلاق می‌انجامد که اگر در این زمینه برنامه ریزی نشود این آمار درسنوات آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، شب گذشته(۱۲ آذر) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون جوان ۱۵ تا ۳۰ سال در کشور وجود دارد، افزود: این قشر دارای ظرفیت‌هایی هستند که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود تبدیل به بحران می‌شود.

این مقام مسئول از جوان ایرانی به عنوان افرادی هوشمند، مقاوم و نجیب یاد کرد و افزود: در طول تاریخ مردان ایرانی در عرصه‌های علمی و مذهبی دستاوردهای بسیاری به بار آورده‌اند.

وی به مقوله اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های جدی که نسل جوان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا تقاضا به این ماده خانمان‌سوز در بین جوانان را کاهش دهیم.

گلزاری با یادآوری اینکه تلاش برای کاهش تقاضا به مواد مخدر نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: می‌توان از طریق خانواده این آموزش‌ها را در بین جوانان آغاز کرد و با ایجاد زمینه‌های علمی، ازدواج و اشتغال، جوانان را از دام اعتیاد نجات داد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین به مساله طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در جوانان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان از هر ۱۰۰ ازدواج ۱۷ مورد به طلاق می‌انجامد که اگر در این زمینه برنامه ریزی نشود این آمار درسنوات آینده افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به فرقه‌های نوظهور اشاره کرد و افزود: در دنیای مجازی مسائل بسیاری جوانان را تهدید می‌کند که اگر خانواده‌ها نتوانند از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنند این ظرفیت‌ها به بحران تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها در ۱۰ سال گذشته از پنج هزار مورد به ۱۹۷ مورد رسیده است تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده تعداد سمن‌ها را ۲ برابر کنیم.

این مقام مسئول افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا رویکرد جوان باوری و جوان یاوری را جایگزین رویکرد جوان هراسی و جوان فریبی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز