خبرگزاری کار ایران

فرماندار خدابنده:

دانشجویان نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۴۶

دانشجویان به عنوان سربازان نظام، نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب داشتند.

فرماندار خدابنده گفت: این دانشگاه به منظور ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان، سالانه برنامه‌های متعددی را در شهرستان اجرایی می‌کند.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان، باب‌الله فتحی ارمز در مراسم روز دانشجوی پیام نور قیدار مطالبی در زمینه تاریخچه ۱۶ آذر بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر و روز دانشجو، یادآور آرمان‌خواهی و حق‌طلبی دانشجویانی است که همواره در سایه ایمان به خداوند متعال، با تلاش و بصیرت توانستند علاوه بر تحصیل، در جبهه‌های دیگر نیز استقامت و پایداری خود را نشان دهند، بیان کرد: تلاش همین دانشجویان موجب شد تا ایران اسلامی به عنوان قطب علمی منطقه معرفی شود.

این مسئول با توضیح اینکه ۱۶ آذر پیوند ناگسستنی و عمیقی با دانشجو و دانشگاه دارد، گفت: این روز یاد آور حماسه‌آفرینی و استکبارستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی دانشجویان است.

فتحی نقش و حضور دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه دوران دفاع مقدس را تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: دانشجویان به عنوان سرباز نظام نقش قابل توجهی در پیروزی نظام به پیروی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری داشتند.

وی همچنین با اشاره به نقش دانشجویان در وضعیت کنونی کشور اضافه کرد: هم اکنون در این برهه حساس، دانشجویان پیرو مقام معظم رهبری و یاریگر دولت تدبیر و امید هستند.

فرماندار خدابنده ادامه داد: دانشجویان با تجهیز خود به سلاح ایمان همیشه و در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و پیروی از رهبری حضور پررنگ داشته، دارند و خواهند داشت.

این مسئول با توضیح اینکه دانشجو، دانشگاه و علما قشر روشن‌فکر جامعه هستند، بیان کرد: بر همین اساس ایشان به عنوان بازوی توانمند دولت به شمار می‌روند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور قیدار نیز نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه پیام نور قیدار اظهار کرد: این دانشگاه به منظور ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان سالانه برنامه‌های متعددی را در شهرستان اجرایی می‌کند.

منصور ایمانی با بیان اینکه برگزاری مراسم روز دانشجو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه طی سال است، تصریح کرد: در همین راستا اقدامات مختلفی در شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در دانشگاه به منظور اجرای بهتر برنامه‌ها به ویژه روز دانشجو تصریح کرد: فضاسازی دانشگاه با استفاده از سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری و اطلاع‌رسانی در مسائل مختلف نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور قیدار در ادامه با اشاره به روز ۱۶ آذر و وقایع این روز در تاریخ بیان کرد: ۱۶ آذر روز عدالت‌خواهی و بیگانه ستیزی شهدای علم و استقلال طلبی است.

این مسئول همچنین با اشاره به سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این سال با رهبری داهیانه و عالمانه امام خمینی(ره) انقلاب پیروز شد و از همین زمان نیز دشمنی کشورهای بیگانه با ایران آغاز شد.

وی با بیان اینکه طی ۳۵ سال گذشته دشمنان کارشکنی‌های بسیاری علیه نظام و انقلاب انجام داده‌اند، تصریح کرد: دشمن نتوانست موفقیت ایران را ببیند و به همین علت دانشمندان ایرانی را ترور کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور قیدار با تاکید بر اینکه دشمن با ترور دانشمندان کار به جایی نخواهد برد، افزود: ایران رهبری مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ملت همواره پیروز و سربلند خواهد بود.

در این مراسم از ۱۶ دانشجوی برگزیده در مسابقات فرهنگی و از دانشجویان بر‌تر در زمینه آموزشی و دانشجویان شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

در این مراسم وصیت‌نامه یکی از شهدای دانشجو قرائت شده و نشست پرسش و پاسخ رئیس دانشگاه و مسئولان واحد‌ها و نماینده هیات علمی و اساتید با دانشجویان برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه پیام نور با خانواده شهید خسروی‌نژاد «یکی از دانشجویان شهید پیام نور قیدار» دیدار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز