خبرگزاری کار ایران

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان زنجان به ایلنا خبرداد:

ارسال هزار و هجده اثر به دبیرخانه آفرینواره

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۶۳

با حضور جمعی از سینماگران، فیلمسازان، مستندسازان، فیلمنامه نویسان و عکاسان از سراسر کشور مراسم اختتامیه نخستین آفرینواره محرم " آیین آینه " برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان نخستین آفرینواره محرم " آیین آینه " به تاریخ پنجشنبه، ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۳، راس ساعت ۱۵ در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, مسعود الماسی سرپرست انجمن سینمای جوانان استان زنجان و دبیر آفرینواره شامگاه امروز پنج شنبه(۲۰آذر) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنادر زنجان گفت: این مراسم با حضور دکتر ایوبی، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایل بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، و جمعی از مسئولان و مدیران کشوری و استانی و با حضور هنرمندان عرصه فیلم، سینما و عکس از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

الماسی با اشاره به برگزاری مرحله تولید آفرینواره از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری مصادف با ۷ لغایت ۱۱ محرم ادامه داد از سراسر کشور و استان جمعاً ۳۳۷ نفر در این آفرینواره شرکت کردند که از این تعداد ۱۹۸ عکاس، ۱۰۷ فیلمساز و ۳۲ نفر فیلمنامه نویس بوده اند.

الماسی در این خصوص افزود: هزار و هجده اثر در سه حوزه فیلم، فیلمنامه و عکس به دبیرخانه آفرینواره ارسال شده است.

وی با اشاره به موضوع آفرینواره که انعکاس آئین و رسوم سوگواری و عزاداری محرم در استان زنجان بود، افزود؛ محوریت کاری شرکت کنندگان در این آفرینواره دسته های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه بود. هرچند مراسم و آئین‌های بومی و محلی در شهرستان ها و روستاهای استان نیز سوژه فیلمسازان، عکاسان و فیلمنامه نویسان قرار گرفت.

دبیر آفرینواره محرم با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی با ابزار فیلم، فیلمنامه و عکس توسط هنرمندان این عرصه اظهار داشت: تثبیت جایگاه فیلم کوتاه در حوزه سینمای دینی و فیلم های مذهبی و آئینی و انعکاس اعتقادات و رسوم محرم در قاب تصویر و نوشتار از اهداف اصلی این آفرینواره بود.

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان زنجان با اعلام آمار آثار رسیده به دبیرخانه آفرینواره گفت: مجموعاً ۱۰۱۸ اثر در سه حوزه فیلم، فیلمنامه و عکس به دبیرخانه ارسال شده که از این میان ۱۲ فیلم داستانی، ۲۹ فیلم مستند، یک فیلم تجربی، ۶۲ فیلمنامه آزاد، ۱۳ فیلمنامه اقتباسی، ۶۱۸ تک عکس و ۲۸۳ مجموعه عکس بوده است.

الماسی درباره ترکیب هیئت داوران این آفرینواره اظهار داشت تمام سعی و کوشش مسئولان برگزاری آفرینواره این بوده است که در همه زمینه ها از بهترین داوران کشور استفاده شود که در بخش فیلم، آقایان: رضا میرکریمی، مجتبی راعی و محمود نظرعلیان در بخش فیلمنامه، آقایان: اکبرنبوی، هادی مقدم دوست و حمید مراد ویسی و در بخش عکس، آقایان: حسین حیدری، یداله عبدی و ناصر محمدی به داوری آثار رسیده خواهند پرداخت.

دبیر آفرینواره محرم تاریخ برگزاری نمایشگاه عکس آثار منتخب را از تاریخ ۲۴ لغایت ۳۰ آذر ماه اعلام کرد که این نمایشگاه در گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار خواهد شد. همچنین اکران فیلم های راه یافته به بخش نهایی به تاریخ چهارشنبه ۲۶ آذر ماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان با حضور فیلمسازان منتخب از سراسر کشور و علاقمندان به عرصه سینما برگزار می شود.

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان زنجان در پایان یادآورشد: انشاءالله در سال آینده با توجهات ویژه حضرت امام حسین(ع) و با برنامه ریزی و جذب اعتبار ثابت استانی بتوانیم دومین دوره آفرینواره محرم را در سطح بین المللی برگزار کنیم و دبیرخانه بین المللی آن در شهر کربلای معلی افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز