خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

مهارت‌های زندگی، سطح بهداشت روان جامعه را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۹۳

برنامه آموزش مهارت‌های زندگی، یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی است که می‌تواند سطح بهداشت روان افراد جامعه را افزایش دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: برنامه‌های ارتقایی، برنامه‌هایی هستند که می‌توانند بهداشت روانی بهزیستی را در خلال جامعه و افراد آن افزایش دهند.

به گزارش خبرنگا‌ر ایلنا از زنجان، گل نساء آقا محمدی، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، امروز، دوشنبه(۲۴آذر) با بیان مطلب فوق گفت: برنامه‌های مختلفی برای رسیدن به سطح مطلوب بهداشت روان و حفظ آن ارائه شده است که این برنامه‌ها حول دو محور اصلی ارتقاء و پیشگیری صورت می‌پذیرد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: برنامه‌های ارتقایی برنامه‌هایی هستند که می‌توانند بهداشت روانی بهزیستی را در خلال جامعه و افراد آن افزایش دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه اظهار داشت: به هرگونه مداخله‌ای که قبل از شروع ابتدایی مشکل اجتماعی یا شروع هرگونه بیماری انجام می‌شود و از رشد مشکل و آسیب جلوگیری می‌کند برنامه پیشگیرانه می‌گویند که نقش بسزایی در سلامت روانی جامعه دارد.

وی برنامه‌های مهارت‌های زندگی را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: هدف اصلی اجرای برنامه مهارت‌های زندگی، افزایش توانمندی افراد در ایجاد رابطه بین فردی صحیح و انجام مسئولیت‌های اجتماعی، انجام تصمیم گیری‌های صحیح و کمک به حل تعارضات و کشمکش‌های درونی بدون توسل به اعمالی است که به خود یا دیگران صدمه بزند و در طول زندگی فرصت‌هایی را فراهم می‌کند تا افراد در کنار کسب توانایی‌های حرفه ای - شغلی به توانایی‌هایی برسند که بتوانند در مورد خود و هم در مورد دیگران به شکل بالغانه و مؤثر نقش آفرینی کنند.

آموزش مهارت‌های زندگی با توجه به ده اصل مهم آن توسط دفتر پیشگیری از آسیب‌های بهزیستی ارائه می‌‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز