خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان درجمع خبرنگاران:

دانشگاه علمی کاربردی درصدد تبدیل دانش و تجربه به مهارت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۹۲

عدم تناسب بین عرضه دانشگاهی و مطالبات صنعتی و ارتباط ضعیف بین این دو بخش، بستر ساز افزایش بیکاری در جامعه است.

رییس دنشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان، گفت: دانشگاه علمی کاربردی درصدد تبدیل دانش و تجربه، به مهارت برای توسعه سرمایه های انسانی است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، محمد فتحی، بعد از ظهر امروز، شنبه(۲۹آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم افزایش تعامل بین بخش صنعت و مراکز علمی دانشگاهی اظهار داشت: ضروری است نیازهای صنعتی از سوی مراکزعلمی دانشگاهی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

فتحی با بیان با اشاره به فعالیت‌های علمی آموزشی دانشگاه علمی کاربردی بین دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی تصریح کرد: دانشگاه علمی و کاربردی به عنوان بستری مناسب مهارت آموزی و کارآفرینی را در برنامه های خود مورد توجه قرار داده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در ۱۷ مرکز این دانشگاه را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: مراکز موجود در راستای رفع نیازهای تخصصی بخش خصوصی، دولتی و سازمانهای مختلف کشور فعالیت می کنند.

فتحی، استاندارد سازی آموزش، ارتقاء سطح کیفی آموزشی و کارآفرینی را رویکرد اصلی این دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و یاد آورشد: تبدیل دانش به مهارت منجر به توسعه در زمینه های مختلف می شود.

وی در ادامه از پذیرش دانشجو طی مهر و دی امسال از سوی دانشگاه جامع علمی و کاربردی خبر داد و یادآورشد: این دانشگاه ازابتدا تا هشتم دی اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی خواهد کرد.

رییس دنشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

فتحی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط ثبت نام برای ادامه تحصیل در این دانشگاه خاطرنشان کرد: پذیرش در مقطع کاردانی دانشگاه علمی و کاربردی بدون آزمون و بر اساس معدل انجام می شود.

وی ادامه داد: در دوره کاردانی دانشگاه علمی و کاربردی ۶۶ رشته در ۹۹ کد رشته محل و چهار خوشه مدیریت و خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر آماده جذب دانشجو است.

رییس دنشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان, با اشاره به اینکه هنوز مردم جامعه وخانواده ها پی به اهمیت مهارت آموزشی دانشجویان نبرده اند, افزود: فرهنگسازی در این زمینه ضروری است.

وی در پایان سخنان خود دلیل بیکاری در جامعه امروز را ارتباط ضعیف مراکز علمی آموزشی با صنعت عنوان کرد و گفت: طی دوره های آموزش محور توان با حرفه و مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال در جامعه حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز