خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۰ هزار دانش آموز زنجانی؛ همیار گاز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۷۹

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از مهمترین اهداف این طرح در فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خانواه ها از طریق دانش آموزان، مدیران و مربیان آموزشی بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از مهمترین اهداف این طرح در فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خانواه ها از طریق دانش آموزان، مدیران و مربیان آموزشی بوده است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان, سید سعید عسگریان امروز, چهارشنبه(۳دی) با تاکید بر اهمیت والای آموزش و نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی؛ گفت: برگزاری ۱۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی، از مهمترین اهداف این طرح در فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خانواه ها از طریق دانش آموزان، مدیران و مربیان آموزشی بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه این طرح با حضور ۳۰ کارشناس در مدارس استان و توزیع بسته های فرهنگی در مدت ۲ ماه اجرا می شود افزود: در راستای کاهش حوادثگاز، دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی؛ آموزش های لازم در مورد مصرف صحیح و بهینه انرژی دریافت می کنند تا با انتقال این اطلاعات به خانواده ها و دوستان خود؛ کارشناسان شرکت گاز را در نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و کاهش حوادثناشی از استفاده نا بجا از گاز و وسائل گاز سوز، فراهم کنند.

نادر رابطی با اشاره به اینکه اجرای این گونه طرح ها در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز مهم و تاثیر گذار خواهد بود، از طراحی و توزیع بیش از ۳۰ هزار نرم افزار آموزشی و دفتر منقش به مطالب ایمنی و مصرف بهینه، با محتوای اهمیت و جایگاه گاز طبیعی و نحوه مصرف ایمن و بهینه آن، در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: اعطای کارت همیار گاز و ترغیب دانش آموزان به انتشار مطالب آموخته شده با معرفی ایشان به عنوان همیاران گاز؛ از دیگر اقدامات لازم؛ در راستای حضور پر شور و مثمر ثمر دانش آموزان در این برنامه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از خطر گاز گرفتگی، پیشنهاد طرح همیار گاز را در سال ۸۷ برای اولین بار مطرح کرد تا به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا شود افزود: با این حرکت فرهنگی ارزشمند و موثر؛ در کنار ارائه آموزش های مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی به دانش آموزان و استقبال بی نظیر مدیران و معلمان آموزشگاه ها برای آشنایی با علم روز؛ به ارائه اطلاعات ضروری و درخواستی شهروندان پرداخته ایم.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در این اقدام گسترده که سالانه در سراسر کشور به اجرا درمی آید؛ هزار دانش آموز با اجرای طرح همیار گاز، کارشناسان شرکت گاز را در اجرای نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه یاری می کنند؛ ابراز داشت: در طول ۴ سال دوره اجرایی این طرح؛ بیش از ۵۲ هزار نفر در دوره آموزشی برگزار شده؛ با کاربردی‌ترین اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی آشنا شده اند که امسال نیز برای ۱۰ هزار دانش آموز در سطح استان اجرا می شود.

رابطی با اشاره به اهمیت والای آموزش در نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی؛ از برگزاری کلاس آموزشی روش تدریس برای کارشناسان همیار گاز خبر داد و گفت: با بهره گیری از تجربیات کارشناس و روانشناس متخصص این امر؛ در راستای ارائه هر چه بهتر اطلاعات به دانش آموزان عزیز توسط کارشناسان و ارتباط صمیمانه تر، اقدام شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با برپایی مداوم این دوره های آموزشی در سطح مدارس و آموزشگاه های کشور که موجب فرهنگ سازی در زمینه ایمنی شده و کاهش حوادثناشی از گاز طبیعی و بهینه سازی مصرف سوخت را در پی خواهد داشت؛ بتوانیم گامهای موثری در جهت ترویج این امر مهم برای رشد، سلامت و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه و میهن اسلامی مان، ایران؛ برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز