خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۰۲

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان, گفت: با همکاری دستگاههای ذیربط می توان تعداد کودکان ترک تحصیل نموده استان و دلایل آن را شناسایی و راهکار مناسب برای بازگشت مجدد این افراد به تحصیل را فراهم کرد.

جلسه انسداد مبادی بی سوادی به ریاست محمدرضا شهبازی معاون سیاسی و امنیتی استاندار تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, حمید رضا شهبازی معاون سیاسی و امنتی استاندار زنجان, امروز چهارشنبه(۳دی) در جلسه انسداد بیسوادی استان زنجان, با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای عدالت و ضرورت تعلیم و تربیت همگان, اظهار داشت: وظیفه همه مسئولین حکم می کند که هیچ کودکی در استان محروم از تحصیل نباشد.

شهبازی, بر شناسایی دقیق کودکان بازمانده از تحصیل استان از طریق ثبت احوال تاکید نمود و افزود: با همکاری دستگاههای ذیربط می توان تعداد کودکان ترک تحصیل نموده استان و دلایل آن را شناسایی و راهکار مناسب برای بازگشت مجدد این افراد به تحصیل را فراهم کرد.

وی, تشکیل شورایی برای شناسایی مناطق دارای جمعیت بازمانده از تحصیل و کودکان را با همکاری بهزیستی، ثبت احوال، کمیته امداد و بخشداریها و دهیاریها را خواستار شد و تصریح داشت: فرهنگ سازی اولیاء و تبیین اهمیت و ضرورت تحصیل فرزندان از جمله راهکارهای انسداد بی سوادی است که باید مورد توجه مسئولین باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فعالیت کلیه مهدهای کودک و پیش دبستانی را ملزم به داشتن مجوز دانست و افزود: مهدکودک ها و پیش دبستانی های فاقد مجوز باید شناسایی و اقدامات لازم برای دریافت مجوز از سوی این مراکز انجام شود.

گفتنی است میانگین نرخ پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی کشور در سال تحصیلی گذشته ۹۹ درصد و در استان ۹۹.۵ و این نرخ در سال تحصیلی جاری در استان ۹۹.۶۴ درصد اعلام می باشد.

همچنین طبق محاسبات آماری مجموع بازماندگان از تحصیل اعم از افراد ترک تحصیل کرده و کودکانی که به دوره ابتدایی ورود پیدا نکردند در سال گذشته۴۵۲ و در سال جاری ۲۹۱ نفر اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز