خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان:

۱۲۹هزار کلرسنجی آب در سطح روستاهای استان زنجان در ۶ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۸۲

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان گفت: اداره کنترل کیفی و آزمایشگاه های استان زنجان دارای ۴۱۳ سامانه گندزدایی در کل استان است.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان, گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان جهت خدمت رسانی مداوم و مستمر به مشترکین خود نیازمند رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش کنترل کیفی می باشد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, علی سهرابی امروز در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه کلرزنی آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش به صورت دقیق انجام می پذیرد، اظهار داشت: ۹۶ کلرزن گازی و ۱۴۷ کلرزن برقی و ۱۷۰ کلرزن مایع در سطح روستاهای استان در جهت گندزدایی آب آشامیدنی مشترکین روستایی برقرار می باشد.

وی با اشاره بر اینکه در ۶ ماهه اول سال، ۱۲۹ هزار و ۳۵۴ مورد کلرسنجی در سطح روستاهای تحت پوشش انجام گرفته است، گفت: بیش از ۱۵ کیلوگرم پودر پرکلرین و ۱۲۰ عدد کپسول گاز کلر جهت گندزدایی آب شرب در روستاهای تحت پوشش توزیع گردیده است.

سهرابی در ادامه خاطر نشان ساخت: ۲هزار و ۵۲۰ کیلوگرم پودر پرکلرین نیز جهت تهیه کلر مادر و توزیع در روستاهای غیرتحت پوشش در اختیار مراکز بهداشت قرار داده شد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای افزایش ضریب بهداشت آب آشامیدنی و با هدف بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای تحت پوشش استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱هزار و ۲۴۳ مورد آزمون آب در زمینه های آزمایش کلی فرمی، شمارش جمعیت میکروبی، آزمون فیزیکوشیمیایی، آزمون کدورت سنجی و شستشوی مخازن به صورت منظم انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: طی۶ ماهه ابتدای سال ۹۳،۲ هزار و ۹۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۴ هزار و ۶۱۰ موردآزمون شیمیایی از منابع تأمین آب، مخازن و شبکه های توزیع انجام گردیده و پایش و بررسی وضعیت فیزیکو شیمیایی آب جهت اطمینان از بهداشت کامل آب شرب مشترکین صورت گرفته است.

سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه از مشکلات پیش روی آزمایشگاهها تامین مواد مصرفی است، گفت: به دلیل قیمت بالای مواد و تجهیزات مورد نیاز شرکت در تامین کافی آنها با مشکل مواجه می باشد. همچنین سه شهرستان ابهر - خرمدره و سلطانیه به دلیل محدودیت مکانی و نبود فضای کافی امکان استقرار آزمایشگاه را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز