خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در دیدار با امام جمعه زنجان:

به روستاهایی با تعداد دانش آموز کمتر از ۲ نفر نیز آموزگار اعزام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۹۱

از ۱۸۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل در استان زنجان ۲۰۰ نفر در رده سنی ۶ تا ۱۰ سال از نعمت تحصیل محروم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش حتی برای روستاهایی با تعداد دانش آموز کمتر از ۲ نفر نیز آموزگار اعزام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، امروزدوشنبه(۸ دی) در دیدار اعضای نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: در استان زنجان از بین ۱۸۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل تنها ۲۰۰ نفر در رده سنی ۶ تا ۱۰ از نعمت تحصیل محروم هستند.

تمجیدی، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان زنجان این افراد را شناسایی کرده است، خاطر نشان کرد: برخی از این تعداد به جهت معلولیت و ناتوانی‌های ذهنی و تعدادی نیز به جهت اقامت در استان‌های دیگر به عنوان افراد بی‌سواد معرفی شدند.

وی به عملکرد نهضت سوادآموزی استان زنجان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش حتی برای روستاهایی با تعداد دانش آموز کمتر از ۲ نفر نیز آموزگار اعزام می‌کند.

این مقام مسئول در استان زنجان، با یادآوری اینکه آموزش و پرورش ۹۹.۶ درصد از دانش آموزان استان را تحت پوشش خود قرار داده است، تصریح کرد: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است که می‌توان انسداد بی‌سوادی را از این موارد عنوان کرد.

تمجیدی در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان شد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت فعال دستگاه‌ها در تحت پوشش قرار دادن بی‌سوادان خدمات گیرنده از دستگاه‌ها در دوره‌های سوادآموزی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز