خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

تالار بزرگ شهر زنجان احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از احداثتالار بزرگ در شهر زنجان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: جشنواره موسیقی فجر در سبک‌های پاپ، سنتی و عاشیقی با نواها و سازهای مختلف برای سه گروه سنی از علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، ظهر امروز، شنبه(۱۳دی) درجمع خبرنگاران استان زنجان با ارائه گزارش سه ماهه آخر سال توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال، برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

مقدم با بیان برنامه های متنوع از برگزاری مراسم نکوداشت آیت‌الله شیخ ابراهیم محمدی‌اصل در زنجان خبر داد و گفت: این برنامه به همت جمعی از شاگردان این استاد علمی و از ساعت ۹ تا ۱۲ روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی ماه جاری، در محل فرهنگسرای امام خمینی زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری جشنواره موسیقی فجر همزمان با دهه فجر در زنجان خبر داد و بیان کرد: این جشنواره با حضور شاعران مطرح استان در تاریخ ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

مقدم در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر در سبک‌های پاپ، سنتی و عاشیقی با نواها و سازهای مختلف برای سه گروه سنی از علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود، از برگزاری نخستین جشنواره ملی حضرت زینب(س) در زنجان خبر داد و یادآور شد: این جشنواره در چهار بخش شعر، داستان، مقاله و دل‌نوشته برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: جشنواره ملی حضرت زینب(س) در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه سال جاری در زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مقدم ادامه داد: در این برنامه از افرادی که در جشنواره حضرت زینب(س) رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند تقدیر می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) در زنجان خبر داد و یادآور شد: این جشنواره به همت شورای شهر هیدج در تاریخ ۹ بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان برای نخستین بار در سال‌جاری راه‌اندازی شده است، یادآور شد: در همین راستا برنامه شب شعر همزمان با دهه فجر در ماهنشان برگزار می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی خانه هنر در هفت رشته شعر، داستان، موسیقی و… در زنجان خبر داد و اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند در چهار رشته مختلف به عضویت این خانه درآیند.

مقدم همچنین با اشاره به راه‌اندازی خانه تئاتر در شهر زنجان یادآور شد: خانه تئاتر زنجان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی از احداثتالار بزرگ در شهر زنجان خبر داد و افزود: این تالار بزرگ در کنار کتابخانه مرکزی زنجان احداثمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان این نشست خبری اضافه کرد: در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه سال جاری از همایون شجریان یکی خوانندگان سنتی کشورمان برای برگزاری کنسرت در زنجان دعوت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز