خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر زنجان عنوان شد؛

دهه فجر بزرگترین یادمان انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۲۷

مراسم دهه فجرU بزرگترین یادمان انقلاب اسلامی است که باید به نحو مطلوبی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب که شرایط قبل از پیروزی انقلاب را ندیده و تنها شنیده‌اند به نحو مطلوبی انتقال داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه دیروز، شنبه(۱۳دی) در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از رخدادهای بزرگ جهان است و برای مردم به عنوان عاملان انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد.

انصاری با بیان اینکه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی بازخوانی اهداف، آرمان و شعار انقلاب به ویژه برای نسل‌های بعدی است، افزود: باید نسل‎های آینده بدانند مردم در سال ۵۷ با چه آرمانی انقلاب اسلامی را به نتیجه رسانده‎اند.

مقام عالی استان در ادامه با بیان اینکه بزرگداشت مراسم دهه فجر تنها به برگزاری جشن ختم نمی‌شود، افزود: باید مبانی انقلاب بیشتر در این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اضافه کردن تجربه جدید به کارنامه ستاد دهه فجر می‌تواند مثمر ثمر باشد، یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای انقلابی این مراسم را برگزار می‌‎کردند و سال‎های بعد دستگاه‎های اجرایی به ستاد اضافه شدند.

انصاری با بیان اینکه کمیته‌ها به تناسب افراد عضو بوده است، تصریح کرد: کمیته‌های ۲۱ به اعتبار حضور دستگاه‎های اصلی در این مجموعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد کمیته‎‌ها می‌‎تواند مطلوب باشد، ادامه داد: به اثر بخشی برنامه‌ها در دهه فجر توجه نشده است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه ارزیابی از عملکرد ستاد و بهِ ویژه ساختار کمیته‌ها برای سال آینده صورت گیرد، افزود: به جای کمیته سازمان‌ها و نهاد‌ها اعضای ستاد بر ضرورت ارزیابی اینکه این تعداد کمیته برای برگزاری بزرگداشت دهه فجر تاکید کرد و گفت: تعداد کمیته‎های مرکز معمولا در استان‌ها کمتر می‌‎شود.

*نوآوری در برنامه‌ها موجب جذابیت برنامه‎‌ها می‌‎شود

استاندار زنجان، با بیان اینکه تفاوت و نوآوری در برنامه‌ها، جذابیت لازم در برنامه‎‌ها را ایجاد می‌کند، افزود: مردم برای ۲۲ بهمن حساب دیگری دارند و به خاطر انقلاب، شهدا به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها از نظر شکل و اجرا تکراری است که باید نوآوری لازم در این زمینه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‎‌ها با محتوای جدید در دهه فجر برگزار می‌‎شود.

این مسئول تعداد زیاد برنامه‎‌ها و مراسم‎‌ها را یکی از دلایل کم رونقی برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعداد زیاد مراسم افراد تکراری است که باید محتوای جدید ارائه شود تا مردم استقبال لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان بر ضرورت مردمی کردن مراسم تاکید کرد و گفت: در بسیاری از حوزه‌ها مردم می‌توانند برنامه‎های مناسب‎تری را برگزار کنند.

انصاری با بیان اینکه مشارکت بیشتر مردم در مراسم ضروری است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های برنامه‌ها باید بر عهده سازمان‎‌ها و دستگاه‎های اجرایی باشد.

وی، ادغام کمیته‌های ۲۱ گانه ستاد دهه فجر را موجب اجرای مطلوب برنامه‎‌ها دانست و گفت: می‌توان با ادغام کمیته‎‌ها از ظرفیت‎های سازمان‎‌ها بیشتر استفاده کرد.

مقام عالی استان ادغام کمیته‌ها را موجب تقویت نوع اجرای برنامه عنوان کرد و گفت: این ادغام و تلفیق و تعریف کمیته جدید از جمله محیط‌های دانشگاهی می‌‎تواند به افزایش کیفیت برنامه‎‌ها بیانجامد.

انصاری با بیان اینکه مراسم ۲۲ بهمن در برنامه‌های دهه فجر از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، تصریح کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن باید درشان انقلاب و شایسته نظام اسلامی برگزار شود.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه باید به گونه‎ای برنامه‌ریزی شود که علیرغم همه اختلاف نظر‌ها وحدت و همبستگی و پایداری ملت و نظام اسلامی را به نمایش گذاشته شود که این امر موجب تقویت پایه‎های انقلاب و افزایش امید مردم به آینده می‌‎شود.

مقام عالی استان در پایان سخنان خود، با بیان اینکه ۲۲ بهمن موجب شده تا بسیاری از مشکلات جامعه حل شود، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ها به گونه‎ای برگزار شود که مورد رضایت مقام معظم رهبری باشد.

در ادامه این جلسه ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نیز با بیان اینکه دهه فجر تنوع کمیته‌ها را یکی از موانع اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: ادغام کمیته‎‌ها موجب اجرای مطلوب برنامه‌ها می‌‎شود.

مقدم با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌های مشترک ادغام کمیته‎‌ها می‌‎تواند موثر واقع شود، تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر این همکاری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری مراسم مشکل برنامه‌های دهه فجر نیست بلکه تاثیر این برنامه‎‌ها در مردم و انس با جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی بر ضرورت توجه به خروجی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید به گزارش دادن تنها اکتفا شود، خاطرنشان کرد: برنامه‎‌ها تاثیرگذاری خاصی ندارد. بلکه خمیر مایه انقلابی مردم موجب شده است در برنامه‌ها حضور یابند.

این مسئول بر ضرورت همفکری با مردم در زمینه اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: باید از مردم نظر خواهی شده و علت عدم شرکت در مجالس را دریافت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قشر اعظمی از بانون که در برنامه‌ها حضور دارند، دیده نشده‎اند، گفت: باید کمیته‎های دهه فجر ارزیابی شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برخی از برنامه‌های ستاد دهه فجر فقط گفته می‌‎شود و اجرا نمی‌‎شود، تصریح کرد: ضروری است برگزاری برنامه‎‌ها با خروجی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: هنگامی که برنامه‌ای مطرح می‌‎شود باید اعتبارات آن پیش‏‌بینی شود.

مرتضی صفری با بیان اینکه ۲۸۰ ساعت برنامه در دهه فجر از صدا و سیمای مرکز زنجان پخش می‌شود، افزود: ایجاد امید و نشاط هدف برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن انقلاب در شهرستان‌ها تا کنون نتایج خوبی داشته است، افزود: همکاری شهرستان‌ها موجب افزایش کیفیت این برنامه می‌‎شود.

این مسئول از پخش برنامه ۹۰ دقیقه‎ای با حضور ۳۰۰ نفر از مردم خبر داد و گفت: ۱۲ تا ۲۲ از ساعت ۲۰.۳۰ تا ۲۲ پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه با آغاز بهمن ماه سریال تولیدی صدا و سیمای مرکز زنجان با عنوان «بیرلیک» در قالب طنز اجتماعی پخش می‌‎شود، افزود: از اول تا ۳۰ بهمن این سریال پخش می‌شود.

سعید حسینی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، هم در این زمینه با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای شناخت پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های ستاد دهه فجر ادامه داد: سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال در کشور برگزار می‌شود.

این مسئول از حضور باشکوه مردم در حماسه ۹ دی تقدیر کرد و افزود: امسال گرامیداشت ۹ دی به نحو مطلوبی در استان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بزرگداشت دهه فجر با شعار اصلی پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار می‌شود.

حسینی بر ضرورت حضور اقشار مختلف مردم در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: در وضعیت موجود و شرایط استانی و بخشی شاهد تحقق شایسته برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌های ۲۱ گانه در راستای اجرای مطلوب برنامه‎‌ها تشکیل می‌‎شود، افزود: در قالب این کمیته‌ها برنامه‎های مختلفی در استان اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‎های لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم در زنجان انجام می‌‎شود، افزود: نامگذاری‌های لازم برای هر یک از روزهای این دهه صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان اولویت‎های لازم برای برگزاری برنامه‎‌ها، افزود: برگزاری مراسم گرامیداشت و ترویج و تعمیق ارز ش‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است.

حسینی تاکید بر پیوند نسل‌ها را از اولویت‌ها دانست و افزود: هماهنگی کمیته‌ها از دیگر اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی برنامه‎‌ها از دیگر اولویت‎‌ها است، افزود: جلب مشارکت نهاد‌ها، سازمان‌ها و کانون‎های مردمی از دیگر اولویت‍‌ها است.

این مسئول بر ضرورت توجه به نقش سمن‌ها در برگزاری مراسم ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: مطالعه و پژوهش و محوری کردن مراسم از دیگر اولویت‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: تبیین نقش انقلاب در تقویت روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی از دیگر اولویت‌ها محسوب می‌‎شود.

حسینی با بیان اینکه برگزاری نخستین راهپیمایی بانوان در کشور، توسط بانوان زنجانی در برنامه‌های دهه فجر مورد توجه قرار می‌‎گیرد، گفت: فضا سازی‎های لازم در این خصوص صورت می‌‎گیرد.

وی از برگزاری جشن انقلاب در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مردم استقبال خوبی از این برنامه دارند.

این مسئول دیدار با خانواده‌های شهدا را از برنامه‎های ستاد عنوان کرد و افزود: در طول دهه فجر این برنامه اجرایی می‌شود.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی به عنوان روز غرور آفرین ملی و افتخار تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ضرورت بر کسی پوشیده نیست، افزود: با برگزاری نکوداشت باید دین را نسبت به امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب ادا کنیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر ساله این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جشن و سرور ملی ۲۲ بهمن به یک گروه و جمعیت خاصی اختصاص ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند باید در این زمینه تلاش کنند، تصریح کرد: تشکیل این ستاد برای تعیین کمیته‌ها برای اجرای مناسب برنامه‎‌ها ضروری است.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه فعالیت‎های مطلوب و قابل تقدیری در این حوزه انجام شده است، افزود: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب که شرایط قبل از پیروزی انقلاب را ندیده و تنها شنیده‌اند به نحو مطلوبی انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست بازی‌ها اصل محکمات انقلاب تحت الشعاع قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید با رنگ‌ها و انگ‌ها مورد قفراموشی و غفلت قرار نگیرد.

امام جمعه زنجان دست اندرکاران ستاد دهه فجر باید تلاش خود را به کار گیرند، تصریح کرد: همه موطف هستیم دراین بزرگداشت با ابتکارات لازم به نحو مطلوبی این مراسم در استان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در پایان این جلسه بر ضرورت اجرای باشکوه برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز