خبرگزاری کار ایران

در یک دوره ۹ ماهه انجام شد:

نشت یابی بیش از ۳ هزار و ۲۳۷ کیلومتر شبکه گاز در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۴۰

با مجهز بودن این شرکت به گارگاه تست کراش، علاوه بر رفع مشکل شرکت در انجام این تست برای پیمانکاران، به میزان قابل توجهی ۸۰میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای شرکت درآمد زایی داشته است.

رئیس بازرسی فنی این شرکت گفت: مراقبت و نگهداشت ایمن شبکه و انشعابات از اهمیت بالایی برخوردار است و کوتاهی از آن موجب خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد تقی قزلباش رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان امروز یکشنبه(۱۳دی) با اعلام این خبر اظهار داشت: تا پایان آذر ماه امسال ۳ هزار و ۲۳۷ کیلومتر شبکه گاز، ۴۰۹ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری، ۱۰۱ هزار و ۸۲۸ عدد انشعاب و بیش از ۲ هزار و ۸۸ عدد حوضچه و شیر؛ در یک دوره ۹ ماهه نشت یابی شد.

قزلباش در این زمینه افزود: این عملیات با هدف حفظ و افزایش ضریب ایمنی شبکه گاز و به وسیله گرو ه‌های نشت یابی انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این بازرسی‌ها کنترل کیفی پروژه‌های گازرسانی، کالا، تأسیسات و نشت یابی مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرد، افزود: بازرسی از لوله‌ها، شیرآلات، اتصالات، کنتور و رگولاتور دیافراگمی و صنعتی، تجهیزات حفاظت کاتدیک، بازرسی از کیفیت اجرای پروژه‌ها، تست مقاومت و نشتی، راه اندازی ایستگاه‌ها، بازرسی کنتور توربینی و تصحیح کننده، بررسی فرم‌های کیفیت اجرای پروژه‌ها، نشت یابی ایستگاه‌ها، انشعابات، شیر‌ها و حوضچه‌ها و همچنین بازدیدهای درخواستی از دیگر وظایف بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان در فراهم کردن امنیت لازم برای سهولت در مصرف ایمن مشترکین محترم است.

به گفته قزلباش، جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، کاهش خطر‌های زیست محیطی و پیشگیری از بروز حوادثناگوار، مهم‌ترین مزیت‌های پایش‌های دوره‌ای نشت یابی است.

وی نشت یابی شبکه و انشعاب را از مهم‌ترین مسئولیت‌های واحد بازرسی اعلام کرد و اظهار داشت: مراقبت و نگهداشت ایمن شبکه و انشعابات از اهمیت بالایی برخوردار است و کوتاهی از آن موجب خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری خواهد شد.

قزلباش تاکید کرد: پایش و کنترل شبکه و انشعابات گاز مطابق با آخرین استانداردهای شرکت ملی گاز ایران؛ به صورت دوره‌ای و منظم؛ با بهره گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات نشت یاب انجام می‌شود.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، بازرسی ۱۷۱ هزار و ۸۷۲ عدد اتصالات فولادی، بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۴ عدد اتصالات پلی اتیلن، ۲۵هزار و ۵۵۹ عدد کنتور دیافراگمی و رگلاتور، ۲۳۲ کیلومتر لوله فولادی و پلی اتیلن را از دیگر اقدامات واحد بازرسی فنی و ایمنی اعلام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه بازرسی‌های فنی انجام شده توسط کارفرما باعثصرفه جویی ریالی برای شرکت می‌شود، افزود: با مجهز بودن این شرکت به گارگاه تست کراش، علاوه بر رفع مشکل شرکت در انجام این تست برای پیمانکاران، به میزان قابل توجهی ۸۰میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای شرکت درآمد زایی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز