خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن کلیوی زنجان خبرداد:

درمانگاه عمومی انجمن کلیوی زنجان آماده سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۲۱

فضاهای مورد نیاز در طبقه اول و زیرزمین برای کلینیک درمانی و درمانگاه عمومی با خدمات پاراکلینیکی با نقشه تاسیساتی لازم آماده سازی می‌شود.

مدیر انجمن کلیوی زنجان، گفت: قسمت جلو طبقه همکف به بخش اداری انجمن تعلق دارد و سالن‌های قسمت پشت این طبقه مختص کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی امروز دوشنبه(۱۵دی) در این زمینه با اشاره به اینکه نقش انجمن کلیوی آگاه سازی عموم مردم از بیماری‌های کلیه و زمینه‌ای دیابت و فشارخون است، افزود: با تکمیل پروژه انجمن کلیوی سعی داریم تا در بخش آموزش و پیشگیری در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشیم و با ایجاد چرخه آموزشی و درمانی اولیه کاری کنیم که از افزایش بیماران کلیوی به ویژه بیماران دیالیزی جلوگیری شود.

وی در این جلسه که برای تعیین کاربری طبقات با نظر پزشکی برگزار شده بود، طبقه زیرزمین این پروژه را ویژه آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و سایرخدمات پاراکلینیکی دانست و تصریح کرد: طبقه اول این ساختمان برای کلینیک پزشکی و درمانگاه عمومی در نظر گرفته شده است و کاربری فضاهای درمانی این پروژه با نظر پزشکی تعیین می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: قسمت جلو طبقه همکف به بخش اداری انجمن تعلق دارد و سالن‌های قسمت پشت این طبقه مختص کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم است.

در این جلسه محمدرضا صایینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، بیشترین کاربری این پروژه را درمانگاه آن عنوان کرد و گفت: اختصاص طبقات پایین به درمانگاه عمومی ویژه بیماران کلیوی و زمینه‌ای دیابت و فشارخون برای مراعات حال بیماران مناسب است.

ایوب پزشکی فوق تخصص نفرولوژی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به دنبال فضاهای آماده با هدف درمان است، افزود: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه می‌توان کلینیک و پاراکیلینیک راه انداری کرد و کادر علمی می‌تواند در این مجموعه‌ها وارد شده که این پروژه تبدیل به منبع درآمد و تامین فعالیت‌های درمانی و آموزشی شود.

همچنین فرشید اسماعیلی ارولوژیست، خیریه‌ها را جز NGO‌ها نام برد و تاکید کرد: قدم برداشتن به جلو نباید عجولانه باشد که پس روی از آن مشکلاتی را به دنبال دارد و با قراردادهای بلندمدت امکان عقب گرد برای دانشگاه و خیریه‌ها وجود ندارد.

اسماعیلی دو حالت را برای کاربری پروژه تخصصی «آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی» در نظر گرفت و اظهار داشت: با دریافت مجوز درمانگاه تخصصی خیریه به صورت اختصاصی، هیچ گونه ظرفیتی خالی نمی‌ماند و یا می‌توان کلینیک تخصصی در قالب عقد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفت.

دکتر محمدیان، مدیر کلینیک خاتم الانبیاء زنجان، با اشاره به اینکه اغلب خیریه‌ها دیدگاه غیرانتفاعی دارند و هدف آنان ارائه خدمت است، اظهار داشت: باید دید انتفاعی در خدمات درمانی و آموزشی انجمن کلیوی کنار گذاشته شود تا نیرو‌ها به ویژه رادیولوژیست‌ها به صورت افتخاری در آن برای عموم مردم جامعه خدمت کنند.

علیرضا حقیقت، نماینده معاونت درمان زنجان، با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های این پروژه باید استفاده کرد، گفت: در این پروژه می‌توان به عموم مردم خدمات درمانی و آموزشی ارائه داد اما به صورت ویژه می‌توان در خدمت بیماران کلیوی بود.

حمیدرضا امیرمقدمی، رییس آزمایشگاه بهار زنجان، افزود: با وجود تزریق مالی خیّرین به خیریه‌ها، در صورت عدم صرفه اقتصادی ثابت، کاری از پیش نمی‌رود و لازم است قبل از هر اقدامی از خدمات و فعالیت سایر بخش‌های پاراکلینیکی نظرخواهی کرد.

جوادیان، نماینده بیمه سلامت زنجان، با اعلام آمادگی بیمه سلامت برای همکاری با انجمن کلیوی و افزایش تسهیلات بیمه‌ها همگام با سیاست‌های دولت گفت: در تعیین کاربری ساختمان از تجربیات سایر استان‌ها نیزاستفاده کنیم.

در ادامه مدیر بیمارستان امام حسین(ع) و نماینده مدیریت درمان تامین اجتماعی زنجان با اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات، تصریح کرد: ایجاد کلینیک و طراحی فضا و تاسیسات باید منطبق با اهداف پیش بینی شده باشد تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

حمیدرضا عباسی با تصریح بر اینکه NGO‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند، اعلام کرد: خیریه‌ها انگیزه مادی ندارند و دارای ملاحظات انسانی بوده و به دنبال توشه‌ای برای آخرت هستند.

همچنین دکتر مصطفی محمدی، رییس کلینیک شهید مطهری زنجان، بر اجماع انجمن‌های خیریه و ایجاد مرکزی متحد برای عموم مردم اشاره کرد و گفت: تامین نیروی انسانی متخصص هزینه بر است و با ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی می‌توان از دوباره کاری جلوگیری کرد و مردم نیز با اعتماد بیشتری خیریه‌ها را یاری می‌کنند.

رضا رجبیون، مشاور انجمن کلیوی زنجان، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تامین منابع مالی از سوی خیّرین و تامین نیروی علمی و متخصص از سوی دانشگاه علوم پزشکی باشد، عنوان کرد: باید به منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی وابسته باشیم و با تامین هزینه‌ها از سوی خیّرین در راستای کمک به بیماران قدم برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز