خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان زنجان:

وظیفه ارزیابی، کشف حقیقت است نه مصلحت

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۴۲

احیاء منزلت، کرامت و حریت معلمین وظیفه شماست از این‌رو باید هنر خوب دیدن، خوب شنیدن و هنر خوب بیان کردن را داشته باشید تا مشکلات را آسیب شناسی کرده و راهکار اعلام کنید.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان، گفت: در صورت ناحق بودن شکایات باید مراتب با دلیل و منطق به فرد گفته شود.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی ادره کل آموزش و پرورش استان زنجان، محمود عباسی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز، پنج شنبه(۱۸دی) با اعلام اینکه اسلام دین اعتدال است خواستار پرهیز از افراط و تفریط و حرکت در چار چوب قوانین از سوی کارشناسان بازرسی و ارزیابی عملکرد شد و گفت: وظیفه ارزیابی کشف حقیقت است نه کشف مصلحت.

عباسی با بیان اینکه عملکرد ادارات بازرسی، فرابخشی است، خواستار تعامل سازنده و اثر بخش باسایر ادارات آموزش و پرورش شده، افزود: باید با نفی تملق و چاپلوسی و پرهیز از وارونه نشان دادن واقعیات موجود در خدمت سیستم باشیم و در شخصیت افراد مافوق ذوب نشویم.

وی با اشاره به اهمیت معلمین به عنوان عنصر اصلی آموزش و پرورش اضافه کرد: احیاء منزلت، کرامت و حریت معلمین وظیفه شماست از این‌رو باید هنر خوب دیدن، خوب شنیدن و هنر خوب بیان کردن را داشته باشید تا مشکلات را آسیب شناسی نموده وراهکار اعلام کنید.

عباسی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه های دولتی به‌ویژه دستگاه نظارتی برون سازمانی با نفی انذلال سازمانی چالش‌های موجود را حرکت روبه جلوی آموزش و پرورش، مطالبات مالی فرهنگیان، کمبود منابع سازماندهی نیروی انسانی ونقل انتقالات مدارس، وجود مدارس متعدد مختلف در سیستم آموزشی، ودخالت های غیر حرفه ای وبرون سازمانی برشمردند.

*مدیران لایق ثمره آموزش و پرورش هستند

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان نیز در ادامه اظهار داشت: مدیران لایق ثمره آموزش و پرورش هستند. نظارت یعنی در طول سال عملکرد دستگاه را با قانون تطبیق دهیم. موفق کسی است که بعد از پایان خدمت امتحان کند که بعد از خروج از سازمان رضایت خدا برای انسان بدست آید.

حاج علی اکبری، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری با اعلام این مطالب گفت: هر آنچه امروز در حوزه‌های مختلف بیرون آمده از آموزش و پرورش بوده است و وظیفه ما باید خروج از حالت کلیشه‌ای و ورود در حوزه های جدید باشد.

وی با اعلام اینکه ارزیابی و نظارت باید بدون تعارف انجام و خلأها مشخص شود اضافه کرد: مدیران لایق نتیجه و ثمره آموزش و پرورش هستند.

حاج علی اکبری ارزیابی ها را منطبق با واقعیت‌ها دانست و گفت: امر پیشگیری باید مورد توجه قرار گرفته و باید به مدیران مافوق مشورت داده شود.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه به شکایات مردمی، تساهل و تسامح را لازمه کار بازرسی عنوان کرد و افزود: در صورت ناحق بودن شکایات باید مراتب با دلیل و منطق به فرد گفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز