خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

حراست فکری از اسلام و اجرای شریعت، مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۹۵

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: نظارت و اجرای دین اسلامی یکی دیگر از این وظایف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، امروز(۱۸ دی) در مراسم نکوداشت آیت اله شیخ ابراهیم محمدی اصل در فرهنگسرای امام خمینی(ره) اظهار کرد: حوزه های علمیه قرون متمادی به منظور تبین عظام و اهداف انبیاء تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ و اجرای دین اسلام و تبین برنامه های زندگی از سوی خدواند برای بشریت یکی از وظایف مهم انبیاء است ادامه داد: نظارت و اجرای دین اسلامی یکی دیگر از این وظایف است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعدها این وظیفه به اوصیاء و ربانیون که علم آنان بدون تعلیم و حضور در کلاس های درس، آموخته شده است، سپرده شد، افزود: سپس علما و دانشمندان و علم آموختگان طلایه داران این رسالت شدند و به وسیله آنان این هدف و رسالت به جامعه بشری واصل شد.

حجت السلام مظفری تبین دین را یکی از اهداف اصلی تشکیل حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: در مرحله پس از تبین دین حفظ و اجرای دین ناب محمدی برعهده حوزه های علمیه است.

این مقام مسئول حراست فکری و اجرای شریعت را رسالت اصلی حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: در مرحله اول به شناخت عمیق دین اسلام نیاز است که جز از طریق حوزه های علمیه محقق نمی شود.

حجت السلام مظفری افزود: اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت فردی مطرح بود که برای طاغوت خطری مطرح نمی شد ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان برنامه زندگی در سطح حکومت، اداره جامعه و مدیریت اجتماع و فراتر از یک کشور مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام به قدری وسعت یافت که دشمنان آن را به عنوان یک شبهه مطرح می کنند، گفت: اکنون رسالت روحانیون حوزه های علمیه است که اسلام را در جامعه پیاده کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پس از پیروی انقلاب باید تمام قوانین، اسلامی باشد و این مساله در قوانین بخش حقوقی، مدنی و خانواده محقق شده است، خاطرنشان کرد: مردم بخش اجرای دین را از حوزه های علمیه می طلبند.

به گفته حجت الاسلام مظفری، اگر حوزه های علمیه به وظایف خود عمل نکنند، مردم از اسلام بدبین می شوند و این یک گناه نابخشودنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز