خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

اولین دوره آموزش مدیران فنی بخش کالا و مسافر استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۰۸

اولین دوره آموزشی مدیران فنی در بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان زنجان با حضور انجمن‌های صنفی در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان برگزار شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان، گفت: تحقق ایمنی و ترافیک، در بررسی عوامل مهم راه، وسیله نقلیه، مهارت انسان و شرایط محیطی و جوی نهفته است و بعضا این عوامل، علل وقوع حوادثرانندگی را مبهم و پیچیده می‌نمایند که کار‌شناس تصادفات دچار شک و تردید و سردرگمی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان، در ابتدای این دوره آموزشی علی رحمتی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، نقش انسان و راننده را در حوادثرانندگی برجسته ذکر کرده و گفت: راه و وسیله نقلیه نکته اساسی است که نباید از آن غافل شد، و رفع نواقص در این مورد می‌تواند کمک زیادی به کاهش تصادفات کند و نقش راننده را پوشش دهد. و در این میان دغدغه اصلی سازمان‌های متولی امر ترافیک، ارائه راهکارهای ایمنی و ترافیک است.

رحمتی ادامه داد: تحقق ایمنی و ترافیک، در بررسی عوامل مهم راه، وسیله نقلیه، مهارت انسان و شرایط محیطی و جوی نهفته است و بعضا این عوامل، علل وقوع حوادثرانندگی را مبهم و پیچیده می‌نمایند که کار‌شناس تصادفات دچار شک و تردید و سردرگمی می‌شود.

لذا لازم است به جای نگاه ساده اندیشی، با تحقق عالمانه به تحلیل علل وقوع حوادثرانندگی پرداخته و به جهت جلوگیری از تکرار آن‌ها با استناد به وقوانین و آئین نامه‌های مرتبط به راهکارهای اجرایی و اصلاحی اندیشیده شود.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان زنجان خاطر نشان کرد: امروزه با رشد روز افزون وسایل نقلیه در کشورهای در حال توسعه، سطح ایمنی سفر‌ها در حال کاهش بوده و آمار تصادفات و تلفات انسانی، رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

یکی از دلایل بروز تصادفات ناگوار، نقص فنی خودروهاست که متاسفانه تصادفاتی که به علت نقص فنی در سرعت بالا رخ می‌دهد منجر به جرح و مرگ می‌شود.

این در حالی است که نقص فنی در تصادفات مشخص می‌شود، معاینه فنی می‌تواند درصد خطر پذیری در بروز تصادفات را کاهش دهد. از این رو باید اهمیت انجام معاینه فنی خودرو از سوی شهروندان درک شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز