خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

باید به سمت توسعه مشارکت عمومی در آموزش و پرورش به مفهوم واقعی حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۲۷

آن چیزی که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در اداره این دستگاه مهم و اثرگذار است و متاسفانه تلقی معمول از این مشارکت در جامعه صرفا در بعد مشارکت مالی بوده و این وضعیت تا قبل از انقلاب هم جاری بود.

استاندار زنجان، گفت: اگر قصد حرکت به سوی تحول در آموزش و پرورش داریم باید به سمت توسعه مشارکت عمومی در آموزش و پرورش به مفهوم واقعی کلمه برویم و نه دعوت از اولیا برای شرکت در مراسم و مناسبت‌ها و کمک‌های مالی.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز پنج شنبه(۲۵دی) در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش ضمن تاکید بر استفاده از محور بودن مشارکت عمومی در آموزش و پرورش در تریبون‌های رسمی و توجیه ضرورت گسترش مشارکت در آموزش و پرورش، اهمیت آموزش و پرورش را غیر قابل تردید دانست و گفت: چه در تربیت فرزندان این جامعه و چه در تربیت متخصصین آینده کشور، آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی دارد و همه ما به عنوان خروجی این دستگاه به شمار می‌آییم.

انصاری آموزش و پرورش را نهاد مورد اعتماد ملت دانست و اضافه کرد: آن چیزی که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در اداره این دستگاه مهم و اثرگذار است و متاسفانه تلقی معمول از این مشارکت در جامعه صرفا در بعد مشارکت مالی بوده و این وضعیت تا قبل از انقلاب هم جاری بود.

استاندار زنجان اضافه کرد: بایستی از اولیای دانش آموزان در مسائل آموزشی و تربیتی نیز بهره ببریم و مشارکت اولیا در حد کمک مالی محدود نشود و اگر هدف ما جلب مشارکت عمومی است باید نگرش‌ها را در این حوزه اصلاح کنیم و نیازی به تغییر قانون در این مورد نداریم.

وی قانون شوراهای آموزش و پرورش را ظرفیت قابل توجهی در آموزش و پرورش خواند که از آن به نحو مطلوبی استفاده نشده و بسیاری از قابلیت‌های این شورا مغفول مانده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قصد حرکت به سوی تحول در آموزش و پرورش داریم باید به سمت توسعه مشارکت عمومی در آموزش و پرورش به مفهوم واقعی کلمه برویم و نه دعوت از اولیا برای شرکت در مراسم و مناسبت‌ها و کمک‌های مالی.

استاندار زنجان در پایان با اشاره به سخنان امام(ره) در سال ۱۳۶۲ افزود: مشارکت مردم در جامعه به مفهوم شعار دادن مردم در خیابان نیست بلکه به این معنی است که مردم در اداره مملکت مشارکت داشته باشند و همانطور که بازرگانی و تجارت و کشاورزی و… را اداره می‌کنند باید بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را هم اداره کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز