خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی شهرستان زنجان خبر داد:

مربیان مهدهای کودک، حفظ سلامت کودکان را آموختند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۷۸

دوره آموزشی کاهش مصرف نمک، جهت مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان زنجان، گفت: خانواده‌ها به ذائقه سازی در کودکان در سنین زیر ۵سال باید اهمیت دهند و به مواردی چون کاهش مصرف نمک در هنگام پخت غذا، خودداری از گذاشتن نمکدان در سفره، استفاده از سبزی‌های معطر تازه یا خشک، خودداری از مصرف تنقلات شور و… توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رزاق منافی، رئیس بهزیستی شهرستان زنجان، امروز، یکشنبه(۶بهمن) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: این دوره در راستای آموزش اصول سلامتی و حفظ سلامت کودکان با کاهش مصرف نمک برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان زنجان افزود: کاهش مصرف نمک در سلامت کودکان نقش بسزایی دارد و عادات غذایی کودکان در سنین ۲تا۵سال شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در پیشگیری از بیماری‌های افراد در سنین بزرگسالی اظهار داشت: خانواده‌ها به ذائقه سازی در کودکان در سنین زیر ۵سال باید اهمیت دهند و به مواردی چون کاهش مصرف نمک در هنگام پخت غذا، خودداری از گذاشتن نمکدان در سفره، استفاده از سبزی‌های معطر تازه یا خشک، خودداری از مصرف تنقلات شور و… توجه داشته باشند.

وی از خانواده‌ها خواست از نمک یددار جهت غذای کودکان و مصرف خانواده استفاده نمایند و در تهیه غذای کودکان از غذاهای کنسروی و فست فود‌ها پرهیز کنند.

ایران یکی از پر مصرف‌ترین کشور‌ها در زمینه مصرف نمک است که میانگین روزانه مصرف نمک در آن۲تا۳برابر استانداردجهانی است و در همین راستا بهزیستی استان زنجان با آموزش ۶۳ مربی مهدکودک روش درست تغدیه را به کودکان مهدهای کودک آموزش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز