خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان, در دیدار با اعضای اتاق فکر منطقه زنجانرود:

زنجانرود خاستگاه نیروهای خوشفکر و توانمند است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹۲

در این دیدار نمایندگان اتاق فکر زنجانرود پیشنهاد کردند توجه بیشتری از سوی مسئولین ذیربط نسبت به حل مسائل فراروی آموزش و پرورش مبذول گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان, گفت: پیش نویس این طرح جهت ارائه پیشنهادات و نظرات در اختیار استان ها قرار گرفته تا نظرات همکاران در تدوین آن لحاظ شود.

به گزارش ایلنا از زنجان, به نقل از روابط عمومی اداره کلآموزش و پرورش استان زنجان, اعضای اتاق فکر منطقه زنجانرود متشکل از فرهنگیان شاغل به تحصیل در رشته های دکترا و کارشناسی ارشد با حضور در سالن کنفرانس غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان با مدیرکل آموزش وپرورش استان دیدار کردند.

در این دیدار مرتضی تمجیدی ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جمع فرهنگیان منطقه زنجانرود، مهمترین سرمایه هر نهادی را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: زنجانرود خاستگاه نیروهای خوشفکر و لایق و توانمند در سطح استان است که نشانه های آن را در حوزه تعلیم و تربیت شاهدیم.

در این دیدار نمایندگان اتاق فکر زنجانرود پیشنهاد کردند توجه بیشتری از سوی مسئولین ذیربط نسبت به حل مسائل فراروی آموزش و پرورش از جمله طرح رتبه بندی معلمان، سازماندهی کلی نیروها، عدم ترجیح حوزه های آموزشی و پرورشی نسبت به هم، مشکلات کلاس های چند پایه، تعیین تکلیف نیروهای پیمانی، مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان، تغییر بانک عامل پرداخت حقوق معلمان به دلیل عدم ارائه تسهیلات مورد انتظار به فرهنگیان، استفاده از معلمان تحصیل کرده در دانشگاه های فرهنگیان، مشارکت معلمان در تدوین محتوای کتب درسی، اختصاص واحد درسی به نام «نانو» در دروس متوسطه، جداسازی سنجش از آموزش، برگزاری مسابقات تخصصی بین همکاران، حذف اضافه تدریس مناطق شهری و اختصاص آن به مناطق محروم مبذول گردد.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان طرح رتبه بندی معلمان را در مرحله بررسی توسط استانها عنوان کرد و افزود: پیش نویس این طرح جهت ارائه پیشنهادات و نظرات در اختیار استان ها قرار گرفته تا نظرات همکاران در تدوین آن لحاظ شود.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان دانشگاه فرهنگیان را نهادی مستقل از آموزش و پرورش و زیر نظر وزارت آموزش عالی خواند و گفت: رابطه ما با دانشگاه فرهنگیان بصورت کارفرمایی - پیمانکاری است و در تفاهم نامه های دو جانبه، تعداد نیرو و رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش مورد توافق قرار می گیرد اما علاوه بر آن تاکید ما هم بر ضرورت استفاده از نیروهای تحصیل کرده فرهنگی در دانشگاه های فرهنگیان است.

این مقام مسئول در استان زنجان, با اشاره به برخی ابراز نظرها در مورد کاهش تعداد دانش آموزان در کشور و تثبیت تعداد معلمان و ضرورت تنظیم ضوابط مالی بر حسب این کاهش دانش آموز، این نظرات را به دور از واقعیت های موجود در آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: کاهش تعداد دانش آموزان به معنای کاهش تعداد کلاس درس نیست بلکه تثبیت تعداد کلاس ها طبق نرم های استانی و منطقه ایست و این دیدگاه ها نسبت به تنظیم ضوابط مالی آموزش و پرورش باید اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز