خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد:

۷۳ درصد از جمعیت استان زنجان، تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۳۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، گفت: در استان زنجان هفت شعبه دائمی، چهار شعبه اقماری و ۲ کارگزاری به شهروندان ۱۸ نوع خدمت ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، امروز، یکشنبه(۱۹بهمن) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به تشریح عملکرد ۱۰ ماهه تامین اجتماعی استان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۳ درصد از جمعیت استان، یعنی ۵۳۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم سه درصد از متوسط کشوری را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول تعداد بازنشستگان و ازکارافتادگان تحت پوشش این نهاد را ۲۶ هزار نفر عنوان کرد، گفت: در استان زنجان هفت شعبه دائمی، چهار شعبه اقماری و ۲ کارگزاری به شهروندان ۱۸ نوع خدمت ارائه می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه طبق برآورد انجام شده ۷۰ هزار مراجعه به این مراکز در طی سال ثبت شده است که ۹۵ درصد از این مراجعات به جهت پرداخت حق بیمه و تمدید دفترچه‌های بیمه بوده است.

علیاری به ارائه خدمات غیرحضوری به افراد تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و افزود: در مرحله اول ۱۳ هزار نفر کارفرمایانی که حق بیمه کارکنان را به صورت حضوری پرداخت می‌کردند، نسبت به پرداخت حق بیمه غیرحضوری و الکترونیکی ساماندهی شدند.

وی تعداد افراد بیمه شده مشاغل آزاد را ۱۲ هزار و ۵۰۰ هزار نفر و تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تا آخر بهمن امکانات پرداخت غیرحضوری حق بیمه برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیر فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ابلاغ دیجیتالی از دیگر اقداماتی بود که برای ارسال پیامک برای کارفرمایان در استان زنجان به صورت استان پایلوت فعال شده است.

وی به سیستم یکپارچه صدور دفترچه بیمه اشاره کرد و افزود: با استفاده از این سیستم امکان صدور دفترچه برای افراد بدون محدودیت جغرافیایی فراهم شده است.

علیاری فعال شدن سامانه ارائه سوابق بیمه افراد بدون مراجعه حضوری را از دیگر امکانات این نهاد عنوان کرد و افزود: افراد می‌توانند هر گونه اعتراضی نسبت به سوابق بیمه‌ای خود را از طریق این سیستم برطرف کنند.

وی به ایجاد کارگزاری شعبه ۲ زنجان در آینده نزدیک و کارگزاری ابهر و خرمدره اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای تکریم خدمات و پرداخت‌های غیرحضوری ایجاد می‌شود.

وی به استفاد از نرم افزار رسیدگی به عناوین مشاغل زیان آور نیز اشاره کرد و افزود: با استفاده از این نرم افزار بدون مراجعه حضوری افراد می‌توانند پیگیر بیمه خود شوند.

علیاری همچنین به ارتقاء ادارات تامین اجتماعی استان زنجان اشاره کرد و افزود: برهمین اساس شعبه ابهر به تیپ یک، خرمدره به تیپ سه، دندی به تیپ چهار و خدابنده به تیپ سه ارتقاء یافتند.

وی میزان عیدی مستمری بگیران این سازمان را نیز ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود تا این مبلغ قبل از حقوق اسفند به حساب افراد واریز شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود از صدور کارت الکترونیکی درمان در سال آینده خبر داد و افزود: با این اقدام و با استفاده از کارت‌های الکترونیکی نیاز به دفترچه‌های درمانی برطرف می‌شود و با شارژ این کارت‌ها افراد می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز