خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

ضرورت توسعه صنعتی متوازن در زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۵۹

با احداث۵ شهرک و نواحی صنعتی، ۹۵۰ هکتار بر مساحت شهرک صنعتی زنجان اضافه می شود.

استاندار زنجان، گفت: داشتن نیروی تحصیل کرده و فنی از دیگر پتانسیل‌های غرب زنجان است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در آیین افتتاح ۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان با اشاره به این مطلب که طی سال گذشته محور توسعه استان مورد بازبینی و تعریف مجدد قرار گرفت و در این راهبرد توسعه استان مبتنی بر صنعت تعریف شد، افزود: برنامه‌های گزینش و استقرار صنایع تکمیلی و ایجاد زیر ساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های ۸ بند تعریف راهبرد توسعه استان است.

استاندار زنجان تصریح داشت: در بودجه سال آینده تکمیل و آماده سازی شهرک‌های جدید از اولویت‌های بودجه‌ای استان قرار خواهد گرفت.

جمشید انصاری عنوان کرد: امروز با افتتاح ۵ شهرک و نواحی صنعتی ۹۵۰ هکتار بر مساحت شهرک صنعتی استان اضافه می‌شود. هم‌اکنون در استان ۲۵۰۰ هکتار نواحی و شهرک صنعتی وجود دارد که با کلنگ زنی این طرح‌ها یک سوم بر اراضی شهرک‌ها ی صنعتی استان افزوده می‌شود.

مقام عالی استان در ادامه خاطرنشان کرد: زمان احداثشهرک‌های صنعتی کلنگ زنی شده امروز مربوط به سال‌های گذشته است، به‌طوری‌که باید شهرک سلطانیه در سال ۱۳۸۳ و شهرک صنعتی زنجان ۴ در سال ۸۵ و شهرک صنعتی کهناب در سال ۷۹ احداثمی‌شدند. ولی به جهت ضرورت ایجاد زیر ساخت‌های همچون آب، برق، گاز و اخذ زمین به زمان فعلی موکول شده است.

استاندا زنجان با اشاره به ضرورت توسعه متوازن صنعتی استان گفت: در طول سال‌های گذشته، برخی مناطق توسعه شتابان و برخی از قطار توسعه عقب ماندند. به‌طوری‌که غرب منطقه زنجان، علی رغم داشتن ظرفیت‌های مناسب از جمله عمق گسترده اراضی، رشد لازم را نداشته است.

وی همچنین داشتن نیروی تحصیل کرده و فنی را از دیگر پتانسیل‌های غرب زنجان برشمرد.

انصاری در پایان سخنان خود، تصریح کرد: با احداثشهرک صنعتی شماره چهار زنجان در ۷۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان در غرب منطقه زنجان ایجاد خواهد شد، و زمینه توسعه نواحی را در مناطق شهرستان ماهنشان، اربط و کهلا را فراهم می‌سازد.

شهرک شماره چهار در کیلومتر ۴۰ زنجان به تبریز واقع شده است و جزء اراضی روستای دره لیک محسوب می‌شود، قرار است در این شهرک ۹۴۲ واحد صنعتی مسقر و زمینه اشتغال برای ۱۹هزار ۷۹۰ نفر فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز