خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان زنجان؛

کارگاه آموزشی روانشناسی موفقیت در کنکور در ناحیه ۲ زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۴۷

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شرکت در کلاس‌های خصوصی برای موفقیت دانش‌آموزان در کنکور کافی نیست.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان، مرتضی تمجیدی، امروز شنبه(۲بهمن) در کارگاه آموزشی روان‌شناسی موفقیت ویژه دانش‌آموزان سال چهارم در ناحیه ۲ زنجان، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای قبول شدن در رشته‌های پر طرفدار کار سختی را پیش‌روی خود دارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از کنکور انتظارات واقع‌بینانه و معقولی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن انتظارات معقول از کنکور موجب کاهش استرس و فشار در زمان کنکور و بعد از آن می‌شود، اعلام کرد: افراد باید با شناخت کافی از خود با انتظارات منطقی در کنکور شرکت کنند.

تمجیدی خانواده، دوستان و مدرسه را از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور دانست و اضافه کرد: تلاش و انگیزه نیز از جمله عواملی است که در موفقیت دانش‌آموزان در کنکور موثر است.

وی با اشاره به اینکه تحصیلات تکمیلی نقش موثری در آینده شغلی افراد دارد، گفت: اندیشه مثبت از جمله گفتن «من می‌توانم» می‌تواند در موفقیت در کنکور نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه داشتن نقشه راه برای دانش‌آموزان بسیار مهم است، اعلام کرد: شرکت در کلاس‌های خصوصی برای موفقیت دانش‌آموزان در کنکور کافی نیست.

تمجیدی با اشاره به لزوم ارزیابی آموزش‌ها توسط دانش‌آموزان تاکید و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با اعتماد به‌نفس در این آزمون حضور یابند.

در ادامه این کارگاه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان با بیان اینکه کارگاه آموزشی روان‌شناسی با هدف ارتقای آمار قبولی کنکور دانش‌آموزان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بیان عوامل روان‌شناسی نقش موثری در موفقیت دانش‌آموزان در کنکور دارد.

حسن مظفری در پایان، نبود مرجع مشخص و قابل اعتماد برای هدایت آموزش دانش‌آموزان را بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: باید میان دانش‌آموزان و مشاوران ارتباط موثر و دائم برقرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز