خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان خبرداد:

صرفه‌جویی ۱۷۰ میلیارد ریالی با خروج ۱۰۰۰ بیماران کلیوی زنجان از چرخه دیالیز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۵۲

مدیر انجمن کلیوی زنجان، گفت: بیماری دیابت و فشارخون، زمینه ساز اصلی بیماری‌های کلیوی بوده که بنا به گزارش اداره کل بیمارستانی وزارت بهداشت این بیماری ۵/۷ درصد در سال جاری رشد داشته است که خوشبختانه با برنامه ریزی و فعالیت مناسب انجمن کلیوی زنجان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با کاهش ۲۷ درصدی پذیرش بیماران دیالیز در استان در سال جاری مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی هنرمندان استان زنجان درساختمان در حال تاسیس مرکز کلنیک پژوهشی آموزش، پیشگیری انجمن کلیوی استان زنجان، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با تلاش‌های این انجمن تعداد ۳۰ بیمار واجد شرایط در سال جاری پیوند کلیه شده و ۳۰ بیمار نیز قبل از ورود به دیالیز شناسایی و تحت مراقبت هستند.

طهماسبی، در ادامه با تاکید بر اینکه با پیگیری و سرمایه گذاری از محل کمک‌های اختصاصی خیّرین انجمن بیماران کلیوی زنجان و با راه اندازی بخش دیالیز شهرستان ایجرود در اسفند ماه، همه شهرستان‌های دارای بیمارستان در زنجان دارای بخش دیالیز می‌شوند، تصریح کرد: بخش دیالیز بیمارستان ایثار ایجرود در ۲۲ اسفند ماه امسال به مناسبت روز جهانی کلیه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون ریال برای خرید یک دستگاه «RO» مرکزی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان از طریق دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و افتتاح می‌شود.

مدیر انجمن کلیوی زنجان ادامه داد: این انجمن با برنامه‌ریزی‌های۱۰ کمیته تخصصی خود تلاش می‌کند که با ایجاد شرایط مناسب در راستای تامین فرانشیز هزینه‌های جانبی دارو و درمان و نیازهای معیشتی و ضروری زندگی بیماران کلیوی از قبیل تهیه جهیزیه نوعروسان خانواده بیماران کلیوی و کمک هزینه تحصیلی فرزندان و خوداشتغالی آنان از محل کمک‌های خیّرین، توانمندی و امید به زندگی بیماران را افزایش دهد.

طهماسبی پیشگیری با استفاده از الگوهای سالم زندگی را موثر در کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی دانست و گفت: بیماری دیابت و فشارخون زمینه ساز اصلی بیماری‌های کلیوی بوده که بنا به گزارش اداره کل بیمارستانی وزارت بهداشت این بیماری ۵/۷ درصد در سال جاری رشد داشته است که خوشبختانه با برنامه ریزی و فعالیت مناسب انجمن کلیوی زنجان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با کاهش ۲۷ درصدی پذیرش بیماران دیالیز در استان در سال جاری مواجه بودیم.

وی در بخشی از سخنان خود، اضافه کرد: با تکمیل و فعال سازی بخش‌های «آموزشی، کلینیکی و خدمات پاراکلینیکی» در مجتمع تخصصی در حال ساخت، ضمن اجرای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی با ایجاد یک چرخه آموزش و درمان اولیه از ابتلا به نارسایی کلیه افراد جلوگیری شده و از تراکم بیماران در بیمارستان‌ها کاسته و در هزینه‌های سرسام آور درمانی بیماران خاص برای دولت صرفه جویی می‌شود.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به اینکه متولی اصلی درمان در مراکز استان‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌باشند، گفت: مشکلات اصلی بیماران صعب العلاج و خانواده آنان «آسیب‌های روانی» و «زندگی سخت حاصل از بیماری» است که درد‌ها و نیازهای بیماران کلیوی توسط مشاوران ذیصلاح و با پشتیبانی انجمن کلیوی بررسی شده تا کانون خانواده بیماران مستحکم شده و سلامتی نسل‌های آینده آنان نیز تامین می‌شود.

مدیر انجمن کلیوی زنجان، انسان را به عنوان اشرف مخلوقات و دارای عقل و جسم سالم در آغاز آفرینش عنوان کرد و گفت: بیماری‌های کلیه و زمینه‌ای و سایر بیماری‌های صعب العلاج، زاییده انسان است و با خودمراقبتی، تدابیر بهداشتی و پیشگیری می‌توان زندگی سالم و پایداری را برای خود و جامعه فراهم کرد.

طهماسبی توجه به توصیه‌های قرآنی و ائمه اطهار در زمینه بهداشت فردی و جمعی را ضروری دانست و یادآور شد: داشتن تحرک، تغذیه مناسب و آرامش روان، سه رکن اصلی سلامت انسان‌ها بوده و جامعه مترقی و پویا حاصل تلاش و برنامه ریزی افراد سالم است.

وی در پایان سخنان خود، به قدمت طولانی و دارا بودن عنوان ملی انجمن کلیوی در کشور اشاره کرد و گفت: مقدمات ثبت عنوان بین المللی نیز برای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران فراهم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز