خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان زنجان در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

اقدام عاجل جهت پیشگیری از بروز مشکل کمبود آب شرب در استان صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۱۱

پیشگیری از بروز مشکل در حوزه کمبود آب شرب نیاز به اقدام عاجل دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به وضعیت کمبود آب شرب و گفت: مسئولین امر در استان برای حفظ وضعیت موجود باید اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی را برنامه‌ریزی و عملیاتی کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، امروز، دوشنبه(۴اسفند) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، موجودی سد تهم را در حال حاضر ۱۴.۵ میلیون متر مکعب عنوان و اظهار داشت: با توجه به کاهش ورودی آب به سد تهم در صورت ادامه روند کنونی آب سد تهم تا سال ۹۵ تمام شده و آبی برای برداشت در آن وجود نخواهد داشت.

جزء قاسمی، احداثبند انحرافی در سهرین و همچنین اجرای سه راه‌کار برای کنترل ورودی و خروجی آب به سد تهم را از راه‌کارهای برنامه‌ریزی شده برای جبران محدودیت‌های ورودی آب به سد تهم عنوان کرد که با اجرای این برنامه‌ها می‌توان وضعیت موجود را حفظ کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان حفر چاه جایگزین، زون‌بندی و کنترل فشار شبکه آب شهر زنجان و تکمیل مخزن چهار شرقی و مخزن‌های سه و چهار را از برنامه‌های کوتاه مدتی اعلام کرد که می‌تواند مانع بروز مشکل آب برای شهر زنجان شود.

جزء قاسمی، همچنین در ادامه، اصلاح شبکه آب شهر زنجان به ویژه در بافت فرسوده را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که می‌تواند به تامین آب شهر زنجان کمک کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه دیگر شهرهای استان از جمله ابهر، خرم‌دره و قیدار هم در تامین آب مشکلاتی دارند، ابراز داشت: زون‌بندی مدیریت فشار آب و همچنین بررسی انتقال آب از سد گلابر برای رفع این مشکلات پیش‌بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز