خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

اهداف آموزشی در راستای تولید علم, پژوهش و تحقیق است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۴۳

یکی اهداف آموزشی مقطع کارشناسی ارشد واحد‌های حوزه‌های علمیه تربیت محقق و پژوهشگر در رشته‌های تخصصی است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، گفت: اهداف آموزشی حوزه‌های علمیه در سطوح بالا به صورت تخصصی‌تر در راستای تولید علم، پژوهش و تحقیق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، زینب صالحی، ظهر امروز درحاشیه کنفرانس خبری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، به مناسبت آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در جواب پرسش خبرنگار ایلنا، با اشاره به شرایط نام‌نویسی داوطلبان در واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: متقاضیان و شرکت‌کنندگان برای ورود به حوزه‌های علمیه باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

صالحی، با بیان شرایط اختصاصی برای داوطلبان سطح ۲ یا‌‌ همان مقطع کار‌شناسی، افزود: داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل معدل ۱۲ و داشتن صلاحیت‌های اخلاقی از شرایط پذیرش داوطلبان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، درادامه تصریح کرد: شرط سنی ۳۰ سال از دیگر شرایط نام‌نویسی داوطلبان در سطح ۲ حوزه علمیه است.

صالحی در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه تنها شرط پذیرش نیمه‌حضوری و پاره ‌وقت داوطلبان شرط معدل است، تاکید کرد: داوطلبان برای پذیرش به صورت نیمه‌حضوری در واحد‌های آموزشی حوزه‌های علمیه باید دارای حداقل معدل ۱۵ و برای پذیرش به صورت پاره‌وقت دارای حداقل معدل ۱۲ باشند.

این مسئول در استان زنجان، با اشاره به اینکه داوطلبان برای پذیرش در مقطع تحصیلی سطح سه و ارشد علاوه بر داشتن شرایط عمومی باید فارق‌التحصیل از حوزه باشند، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های شهید مطهری و امام صادق(ع) نیز می‌توانند در مقاطع کار‌شناسی ارشد در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه استان زنجان گفت: نحوه نام‌نویسی داوطلبان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه به صورت حضوری و با مراجعه به واحد‌های پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران و یا به صورت اینترنتی است.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه اهداف تربیت پذیرفته‌شدگان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است، اضافه کرد: تربیت مشاوران مذهبی در سطح عمومی جامعه، تربیت معارف اسلامی آموزش و پرورش و آماده‌سازی استعداد‌های بر‌تر تحصیلی برای تحصیل در مقاطع بالا‌تر از اهداف آموزشی در سطح کار‌شناسی است.

این مسئول در استان زنجان، تربیت محقق و پژوهشگر در رشته‌های تخصصی و تربیت مدرسان برای تدریس در مقاطع کار‌شناسی را از اهداف آموزشی مقطع کار‌شناسی ارشد واحد‌های حوزه‌های علمیه عنوان کرد و تصریح کرد: اهداف آموزشی در سطح دکترا به صورت تخصصی‌تر در راستای تولید علم است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، در پایان سخنان خود، رشته‌های مقطع کار‌شناسی ارشد حوزه‌های علمی را کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، تبلیغ با گرایش حج، تاریخ اسلام، مطالعات اسلامی زنان و فلسفه اسلامی برشمرد و گفت: تفسیر، فقه اصول و تاریخ از رشته‌هایی است که داوطلبان به صورت غیرحضوری نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز