خبرگزاری کار ایران

استاد ادبیات فارسی همزمان با جشن ولادت بانوی صبر و استقامت:

کاروان مشاعره با هدف شناسایی علاقمندان به حوزه شعر و ادب راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۹۴

استاد ادبیات فارسی با اشاره به شناسایی ۱۰۰ هزار علاقمند در حوزه شعر و مشاعره در سطح کشور از راه‌اندازی کاروان مشاعره خبر داد.

استاد ادبیات فارسی, گفت: در دفاع مقدس و ۱۳ رجب نیز برنامه‌های مشاعره برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی شامگاه دیروز دوشنبه(۴ اسفند) در حاشیه مراسم مشاعره که به مناسبت میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) در زینبیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم از سری برنامه های نخستین جشنواره شکوه شکیبایی است که در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشاعره قالبی دارد که در آن علاقمندان با مسائل تعلیمی، ادبی و فرهنگی آشنا می‌شود، یادآور شد: این برنامه‌ها در راستای ایجاد امید و نشاط برگزار می‌شود.

آذر در ادامه از راه‌اندازی کاروان مشاعره در سطح کشور خبر داد و افزود: شهرستان خدابنده نیز از اولویت‌های استان زنجان است.

وی با اشاره به طبع شعری در برخی از کودکان و نوجوانان شهرهای کشور گفت: در شهرستان خوی ۱۲ هزار نفر در این برنامه‌های شعر و مشاعره شرکت کردند که بازتاب جهانی داشت.

این استاد ادبیات فارسی طبع شعری مردم استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: این مساله بیانگر طبع فرهنگی و هنری این استان است.

این شاعر ادامه داد: برگزاری مراسم مشاعره با توجه به مناسبت‌های مختلف در جای جای کشورمان تشکیل می‌شود.

وی به برگزاری مراسم مشاعره نوروز و فاطمیه در ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس و ۱۳ رجب نیز برنامه‌های مشاعره برگزار می‌شود.

آذر از تهیه بانک اطلاعاتی از علاقمندان به شعر و مشاعره خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار شاعر در این زمینه شناسایی شده است.

استاد ادبیات فارسی در پایان سخنان خود به همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه استعدادیابی کودکان و نوجوانان هنرمند در حوزه مشاعره اشاره کرد و افزود: روز چهارشنبه(۶ اسفند) مراسم مشاعره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز