خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

در فضای بسته و گلخانه‌ای فکری رشد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۴۲

یکی از برنامه‌های دولت، رعایت عدالت فرهنگی برای همه آحاد در زمینه فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در فضای بسته و گلخانه‌ای فکری رشد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی جنتی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، امروز سه شنبه(۵اسفند) در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان، با اشاره به پیشینه و قدمت دینی و فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: حضور اصحاب فرهنگ وهنر استان زنجان همواره نشان‌دهنده سرمایه‌های عظیم فرهنگی وهنری کشور بوده است.

جنتی، با اشاره به وجود ۷۵انجمن در حوزه فرهنگ و هنر استان زنجان، افزود: ظرفیت بالایی فرهنگی هنری در استان زنجان وجود دارد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ زیر بنای سیاست و اقتصاد در جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ جزو لوازم اصلی برای توسعه و ارتقاء کشور است.

وی، رشد وتوسعه فعالیت‌های اقتصادی در دنیای امروز را در گرو توسعه فرهنگ عنوان کرد و گفت: فرهنگ جان مایه همه فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، در بخشی از سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه، افزود: سیاست واقتصاد در ذیل فرهنگ تعریف می‌شوند.

**همه به اندازه برخورداری از توانایی و دانایی خود در این خصوص مسئول هستند**

جنتی، با بیان اینکه وظیفه ما و مسئولین فرهنگی و دستگاه‌های حاکمیتی در رشد فضایل اخلاقی و استقرار ارزش‌های ملی و اخلاقی و در نتیجه در رشد و تعالی کشور حائز اهمیت است، یادآورشد: همه به اندازه برخورداری از توانایی و دانایی خود در این خصوص مسئول هستند.

وی همچنین در راستای رشد فرهنگ و فضایل اخلاقی رسا‌ترین وسیله را ابزار و، وسیله فرهنگی عنوان کرد وگفت: باید از همه ابزارهای هنری در این خصوص استفاده شود.

**ملت ایران، ملتی با تمدن ۷هزار ساله

جنتی در ادامه، ملت ایران را ملتی دارای تمدن ۷هزار ساله برشمرد وگفت: امروز دشمنان ایران در مقابل فرهنگ وهنر و تمدن ایران سر تعظیم فرود می‌آورند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، با اشاره به سیاست‌های دولت در این زمینه برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر خاطر نشان شد: یکی از برنامه‌های دولت در این خصوص رعایت عدالت فرهنگی برای همه آحاد در زمینه فرهنگ است.

جنتی، در این خصوص هدایت بخشی از اعتبارات را به استان‌ها و مناطق محروم را جزو الویت‌ها ی دولت برشمرد وگفت: ما در صدد واگذاری امور بر خود اهالی فرهنگ وهنر با سیاستگذاریهای دولت هستیم.

وی، در این زمینه نکته قابل توجه و مغفول مانده را در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر مهم ارزیابی کرد وگفت: در این زمینه بسیار متفاوت‌تر از دنیا هستیم.

جنتی، همچنین در این زمینه اقتصاد خلاق، اقتصاد فرهنگی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد ویادآورشد: در حال حرکت به سمت بهبودی زندگی برای هنرمندان کشور هستیم.

**بدهکاری ۵۰میلیارد تومانی صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران**

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، با اشاره به صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان وروزنامه نگاران، خبر از بدهکاری ۵۰میلیارد تومانی این صندق داد و گفت: فعالان قرانی و مداحان هم از سال آینده بیمه می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون شاهد ساخته شدن ۷۰فیلم در کشور بودیم، افزود: ۲۰۰فیلم نیز برای ساخت مجوز گرفتند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ظرفیت سینمای ایران را یک ظرفیت بالا برشمرد وگفت: اوج سینمای ایران را می‌توان در ساخت فیلم محمد رسول ا… دید.

جنتی، در حوزه کتاب و نشر نیزبا بیان اینکه شاهد ارتقاء در این زمینه بودیم، گفت: در سالجاری تا اول اسفند ماه ۵۶ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است.

وی، میانگین بررسی و صدور مجوز برای چاپ کتاب را در کشور ۳۰-۲۲ روز دانست وگفت: در صدد کاهش این میانگین به ۱۰ روز هستیم.

جنتی، با بیان اینکه در بخش رسانه و مطبوعات شاهد گسترش در این زمینه بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر ۶هزارو ۷۰۰نشریه در کشور مجوز دارند.

** در صدد اعتماد به رسانه‌ها بعنوان رکن چهارم در رشد وتعالی کشور هستیم**

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، در این خصوص یکی ار مشکلات اساسی کشور را مشکلات بودجه‌ای عنوان کرد و گفت: در صدد اعتماد به رسانه‌ها بعنوان رکن چهارم در رشد وتعالی کشور هستیم.

جنتی با بیان اینکه قانون گرایی برای رسانه‌ها دارای اهمیت است یادآورشد: توقیف آخرین کار در حوزه رسانه است.

**در فضای بسته و گلخانه‌ای فکر رشد نمی‌کند**

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه مطبوعات و رسانه‌ها در رشد و تعالی جامعه دارای نقش اساسی هستند، تاکید کرد: در فضای بسته و گلخانه‌ای فکر رشد نمی‌کند.

ظهر امروز نیز با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در زنجان، اولین هنرستان هنرهای زیبای زنجان و دومین هنرستان هنرهای زیبای شمالغرب کشور به بهره برداری رسید، و آخرین برنامه‌ای که جنتی در این سفر یکروزه در آن شرکت می‌کند حضور در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) تحت عنوان «شکوه شکیبایی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز