خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

استان زنجان به لحاظ توسعه فرهنگی جزو ۵استان اول کشور بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۸۱

استان زنجان به عنوان استانی با سبقه فرهنگی و مذهبی روحانیون, علماء, اندیشمندان و فرهیختگان بسیاری را در خود پرورش داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، گفت: سرمایه‌های فرهنگ وهنر عامل مهم در توسعه فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, امروزسه شنبه(۵ اسفند) در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان, با اشاره به اینکه سرمایه های فرهنگ وهنر عامل مهم در توسعه فرهنگی جامعه هستنند, اظهارداشت: استان زنجان به عنوان استانی با سبقه فرهنگی و مذهبی روحانیون, علماء, اندیشمندان وفرهیختگان بسیاری را در خود پرورش داده است.

مقدم, به مراکز علمی و مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: وجود چنین فرهنگی دینی و اسلامی در استان موجب شده است که استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شود.

این مسئول فرهنگی در استان زنجان, با اشاره به برگزاری مراسم تکریم از چهره های ماندگار استان, گفت: در همین راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تجلیل از آیت اله خاتمی و آیت اله محمدی اصل را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مقدم, در ادامه به جشنواره " شکوه شکیبایی " برای اولین بار در سطح کشور در استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان جشنواره رمضان را نیز در طول ماه مبارک رمضان اجرا کرد که در آن برای هر یک از شرکت کنندگان برنامه خاصی پیش بینی شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, د رادامه به تعامل اصحاب فرهنگ و هنر در استان اشاره کرد و گفت: همراهی روحانیون با این نهاد در استان در تمام برنامه ها مشهود است.

وی, به افزایش مشارکت های اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: این اداره از اصحاب فرهنگ و هنر استان دعوت کرد حضور خود در برنامه ها را افزایش دهند.

این مقام مسول در استان زنجان, به آغاز به کار مجدد خانه مطبوعات, تاسیس خانه هنرمندان زنجان و ایجاد ادارات فرهنگ و ارشاد در برخی از شهرستان اشاره کرد و گفت: راه اتدازی کارگره تخصصی فرهنگ وهنر نیز در راستای بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان, در پایان, به چاپ فصلنامه فرهنگ زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد در دولت یازدهم نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری جهت افزایش نشاط اقدام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز