خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت به دنبال اجرای عدالت فرهنگی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۵۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در راستای اجرای عدالت فرهنگی در کشورگام بر می دارد، گفت: متولیان فرهنگی طلایه داران نهادینه کردن ارزش ها و فضائل اخلاقی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری یکی از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی, شامگاه امروز سه شنبه(۵اسفند) در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان " شکوه شکیبایی " در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان, با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره ملی, اظهار داشت: جشنواره شکوه شکیبایی به عنوان یک اقدام ابتکاری در کشور در سنوات آینده ادامه داشته باشد.

جنتی از مردم این استان به عنوان ولایتمداران و شیفتگان اهل بیت یاد کرد و گفت: از این مردم انتظار می‌رود اگر قرار است جشنواره ای برگزار شد، در خصوص شناخت بیشتر سلاله اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این مقام مسئول فرهنگی در کشور، با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت نسبت به برگزاری جشنواره‌هایی به نام یک ائمه معصوم، گفت: هر سال در مناسبت های مختلف از همه اندیشمندان و ادیبان آثار خود را عرضه کنند.

جنتی با اشاره به اینکه این جشنواره و حضور هنرمندان در آن کمک بسیاری به شناخت بیشتر ما از ابعاد زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها) می کند، خاطرنشان کرد: شناخت سبک زندگی اسوه های صبر و مقاومت موجب شود این سبک را در زندگی خود پیاده کنیم.

این مقام مسئول صبر و مقاومت زینب کبری در شهادت امام حسین(علیه السلام) را مورد تاکید قرار داد و افزود: آن حضرت گاهی در کسوت پرستاری از بیماران کربلا پرستاری می کردند و گاهی به عنوان زن فداکاری که علیرغم تحمل مصائب خود تصلی دهنده دیگران بودند حضور داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) نبود نگاه دیگری به واقعه عاشورا وجود داشت، افزود: این سخنان به قدری بنی امیه را رسوا کرد که اثری از آنان وجود ندارد.

به گفته وی پس از ۱۴۰۰ سال عظمت حماسه سازان کربلا خود را بروز می دهد و در اربعین امسال شاهد حضور ۲۰ میلیون نفر در مانور پیروان عشق بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتایج این جشنواره اشاره کرد وگفت: احیاء فرهنگ عاشورا و مکتب اهل بیت یکی از آثار این جشنواره هاست.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: وجود چنین فضایی در استان و تعامل اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان ارشد موجب خرسندی است.

در ادامه مراسم اختتامیه این جشنواره ملی در زنجان, معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تقویت بعد بین المللی جشنواره شکوه شکیبایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری یکی از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت الاسلام حشمتی, با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت ها در حوزه دین است، ادامه داد: از ابتدای کار دولت یازدهم مباحثقرآنی ارتقاء یافت.

وی از دائمی کردن این دبیرخانه در استان خبر داد و گفت: به جهت علاقه هنرمندان خارج از کشور تلاش می شود تا بعد بین المللی این جشنواره تقویت شود.

در ادامه این مراسم جمشید انصاری, استاندار زنجان هم با اشاره به اینکه استان زنجان ارادت ویژه ای به اهل بیت عصمت و طهارت دارند، گفت: خلاء اجرای چنین جشنواره ای در برنامه های فرهنگی احساس می شد که به همت فرهنگ و ارشاد اسلمی این برنامه اجرا شد.

انصاری با اشاره به اینکه برای جشنواره ای که برای اولین بار برگزار می شود، ۴۰۰ اثر رقم خوبی است، گفت: راه طولانی در پیش داریم تا تمام ظرفیت های فرهنیختگان و هنرمندان دارد در این عرصه به منصه ظهور برسانیم.

وی, دراین زمینه اضافه کرد: دوره پربار حضرت زینب(سلام الله علیها) و تاثیر آن ویژگی های آن حضرت را به ظهوررساند.

استاندار زنجان, در پایان با اشاره به اینکه این جشنواره به ابتکار متولان فرهنگی در استان آغاز شده است، افزود: امید می رود این جشنواره با شکوه بیشتر وگسترده در کشور اتفاق بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز