خبرگزاری کار ایران

خطبه‌های حضرت زهرا بیانگر تعالی و عظمت روحی ایشان بودند

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۶۸

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: نامگذاری ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها) به عنوان روز زن و مادر بهترین و شایسته‌ترین نامگذاری به جهت جایگاه والای مادران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز پنج شنبه (۲۰ فرودین) در همایش زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، افزود: در سوره کوثر، خداوند تبارک و تعالی صدیقه زهرا را به عنوان خیر پایان ناپذیر معرفی و ایشان را عطیه الهی می‌خوانند. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام، آن حضرت نمودی از وجود مقدس و کمالات الهی هستند، خاطرنشان کرد: ایشان ادامه می‌دهند دخترم فاطمه از نظر کرامت نیز صاحب مقامات والایی است. 

آیت اله خاتمی به معراج پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: نطفه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها) پس از خوردن سیب بهشتی منعقد شد. 

وی با یادآوری اینکه آن حضرت از نظر شرافت سیره زنان عالم است، گفت: هیچ انسانی در طول تاریخ به منزلت و مقام آن بانوی بزرگوار نمی‌رسد. 

امام جمعه زنجان ادامه داد: وقتی حضرت زهرا در محراب عبادت می‌ایستادند، پرتو معنوی ایشان مدینه را منور می‌کردند. 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان یکی از محورهای الگو بودن ایشان، وظیفه همسرداری بود، چرا که ایشان در مسیر بندگی یاور خوبی برای حضرت علی (علیه السلام) بودند. 

وی همچنین به بعد علمی آن حضرت اشاره کرد و افزود: خطبه‌های حضرت زهرا بیانگر تعالی و عظمت روحی ایشان بودند و به خوبی می‌دانستند، رمز ماندگاری قرآن و سنت پیامبر، همراهی با ولایت بود. 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این مادران در ۸ سال جنگ تحمیلی نیز نقش خود را با تربیت فرزندان مومن و متعد به نظام به خوبی ایفا کردند. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مطلبی مبنی بر اینکه مرد از دامن زن به معراج می‌رود، افزود: مادران شهدا نیز از دامن خود فرزندان را به شهادت در راه خداوند و اسلام روانه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز