خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماه نخست سال جاری صورت گرفت

جابجایی بیش از دومیلیون وهفتصد تن کالا توسط ناوگان باری زنجان

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از دومیلیون وهفتصد تن کالا توسط ناوگان باری استان زنجان جابجا شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان، گفت: خاک معدنی، میلگرد، سنگ آهن، سیلیس، سیمان، شمش آهن وروی ازجمله کالاهای مهم جابجا شده توسط ۱۹۰ هزاردستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان در شش ماه نخست سال جاری به مناطق مختلف استان و دیگر مناطق کشور است که به دلیل رکورد نسبی ماههای اخیر در بخش تولید، تغییرمحسوسی نسبت به دوره مشابه سال قبل نداشته است.

دست نشان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۶۷ شرکت حمل ونقل کالا در استان فعال هستند افزود: بیش از چهارهزار و ششصد دستگاه وسیله نقلیه در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فعال هستند واین بخش یکی از بهترین عرصه‌ها برای سرمایه گذاری، اشتغال زایی و توسعه است و باید زیرساخت‌های لازم جهت تسهیل فعالیت در این بخش از طریق نوسازی ناوگان و توجه ویژه به حوزه راهسازی فراهم شود. دراین راستا تسهیلات ویژه ایی جهت نوسازی ناوگان حمل ونقل کالا دراختیار متقاضیان قرارداده شده است واداره کل حمل ونقل استان زنجان از سرمایه گذاری در صنعت حمل ونقل استان استقبال می‌کند.

وی درادامه افزایش تولید را مقدمه توسعه حمل ونقل و به تبع آن سرآغازی برای توسعه استان زنجان دانست واضافه کرد: حدود یک هزارو صد دستگاه ناوگان حمل و نقل باری این استان بالای ۲۵ سال عمر دارند و نیازمند نوسازی هستند. در حال حاضر مجوز واردات ۴۲۰ دستگاه کامیون با عمر سه سال صادر شده که از این تعداد ۳۷ دستگاه وارد ناوگان حمل ونقل استان شده است.

وی در خصوص دلایل رغبت کم برخی صاحبان ناوگان فرسوده به نوسازی وسایل نقلیه گفت: متاسفانه در بخش حمل و نقل کالا مشتریان توجهی به نوع وسیله نقلیه و مدل آن ندارند و تنها رسیدن کالا به مقصد برای آن‌ها حائز اهمیت است و از طرفی برخی سخت گیری بانک‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی در ‌‌نهایت باعث بی‌می‌ل شدن صاحبان خودرو‌ها به استفاده از وام می‌شود.

دست نشان با اعلام میزان تسهیلات درنظرگرفته شده برای توسعه ونوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی باری بین شهری اظهارکرد: این تسهیلات حداکثر ۷۰درصد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای انواع برندهای اروپایی وکره‌ای و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای انواع برندهای چینی وروسی است ومتقاضیان فرایند نوسازی ناوگان باری که مالک خودرو فرسوده هستند می‌توانند با استفاده ازاین تسهیلات وبا دردست داشتن کارت هوشمند ناوگان به شرکت‌های تامین کننده مراجعه کنند.

کارت هوشمند برای رانندگان وانت بار صادر می‌شود

دست نشان درادامه گفتگوبا اشاره به شروع کنترل مجوزناوگان وانت بار‌ها در سطح استان گفت: ساماندهی فعالیت این وسایل نقلیه هم در جهت افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای که برای اداره کل حمل ونقل وپایانه‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأثیر به سزایی خواهد داشت و هم اینکه فعالان در این بخش دارای هویت شغلی خواهند شد که به یقین از تسهیلات، مزایا و امکاناتی که فراهم می‌آید بهره‌مند می‌شوند و در این راستا تشکلهای صنفی نیز همکاری و همراهی لازمه را خواهند داشت.

وی با برشمردن فواید صدور کارت هوشمند برای رانندگان وانت بار اشاره کرد و افزود: صدور این کارت سبب شناخت دقیق مسوولان مربوطه از سوابق راننده و صلاحیت راننده برای حمل ونقل بار می‌شود. لذابا پیگیری‌های انجام شده چهار شرکت در شهرستانهای ابهر وخرمدره، طارم وزنجان توانسته‌اند مجوز صدور بارنامه جهت حمل ونقل با ناوگان وانت بار‌ها را دریافت نمایند و از این پس رانندگان وانت بارهای استان ملزم هستند از بارنامه این شرکت‌ها جهت حمل بار با وانت بار‌ها استفاده نمایند.

کد خبر : ۳۱۵۴۸۱