خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

وقف آثار و برکات چشمگیری برای جامعه اسلامی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه گفت: کارکنان اوقاف امانتداران مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌اله علی خاتمی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با  کارکنان اوقاف استان زنجان اظهار کرد: کارکنان اوقاف امانتداران واقفین هستند که آرامش دنیا و دعای خیر آخرت را به همراه دارند.

وی با اشاره به آثار و نتایج وقف در جامعه ادامه داد: در دو مقطع تاریخ صدمات جبران ناپذیری بر پیکره وقف وارد شد که این ایام به دوران نادرشاه افشار و رضا خان مربوط می شود.

نماینده ولی فقیه در استان به رونق دوباره وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دوران بسیاری از موقوفات احیا شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کوتاهی در امور موقوفات نتایج جبران ناپدیری در پیشگاه الهی و مردم در پی دارد، افزود: باید مردم را برای اجرای این سنت حسنه تشویق کرد.

آیت اله خاتمی بر فرهنگسازی در مقوله وقف تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی می تواند در این زمینه کارگشا باشد.

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز به برنامه های هفته وقف در استان اشاره کرد و گفت: در بخش بازسازی امامزادگان اقدامات متعددی در استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام به بازسازی امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: بازسازی امامزاده سیدابراهیم یکی از این اقدامات است.

این مقام مسئول پیگیری اوقاف در زمینه سند موقوفات را مورد تاکید قرار داد و گفت: خدمات اوقاف به صورت جهادی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرای طرح سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی و برپایی خیمه‌های معرفت، طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقاف فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان را از دیگر برنامه های فرهنگی این مجموعه عنوان کرد.

کد خبر : ۳۳۰۲۸۲