خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

ارتقای سطح کیفی رسانه‌ها هدف جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استان هدف نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان مقدم در مراسم نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان با تقدیر از حضور اصحاب فرهنگ و رسانه استان اظهار کرد: همه فعالیت‌های فرهنگی وهنری استان مدیون الطاف استاندار زنجان است.

مقدم با بیان اینکه استان زنجان دارای 66 نشریه است، افزود: برای ارتقای سطح کیفی و اطلاع رسانی نشریات استان و سایت‌های خبری و خبرگزاری و شناسایی نقاط ضعف و قوت و توسعه ظرفیت‌های موجود این جشنواره در زنجان برگزار شد.

وی،با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش نمایشگاه و جشنواره برگزار شد، افزود: در بخش نمایشگاهی 35 رسانه استان زنجان حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به استقبال رسانه‌های استان از این نمایشگاه ادامه داد: مردم نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند.

مقدم با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانستند بیشتر از این در این نمایشگاه شرکت کنند، افزود: رسانه‌ها می‌توانستند جذابیت بیشتری برای نمایشگاه ایجاد کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنوار مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان گفت: در بخش اصلی 18 موضوع مورد داوری قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: حدود 200 اثر به این جشنواره ارسال شد و از این تعداد برندگان معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در بخش جنبی نیز مسائل  و موضوعات روز از جمله شعار سال، حقوق شهروند، شهادت، معنویت، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی و پلیش نظم و امنیت اجتماعی مورد داوری قرار گرفت.

مقدم یادآور شد: این جشنواره سال آینده همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به مقررات و آئین نامه‌های مطبوعاتی ضروری‌ست و اداره کل فرهنگ این موضوع را دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: اگر نشریه‌ای به صورت مدام 6 ماه منتشر نشود مشمول ماده 16 قانون مطبوعات می‌شود و مجوز آنها ابطال می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۴۱۱