خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

مرز بندی بین کار حزبی با کار رسانه‌ای از سوی رسانه‌ها ضروری‌ست

استاندار زنجان بر ضرورت مرزبندی بین کار حزبی با کار رسانه‌ای از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ،جمشید انصاری درمراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: خوشحالم از اینکه در مراسم پایانی جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان حضور دارم.

انصاری گفت: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان مجالی بود که در عرصه‌های مختلف آثار خبرنگاران استان مورد داوری قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار رسانه بسیار ظریف و پیچیده است و اصولی نیز این کار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر به این اصول توجه نشود هدر دادن عمر است.

وی، همچنین ارتباط رسانه با واقعیت را یکی از اصول کار خبر عنوان کرد و گفت: رسانه به عنوان مجموعه و فعالان این عرصه باید به این موضوع توجه کرده و اصل قرار دهند.

انصاری، یادآورشد: اگر نیات و برداشت خود را از واقعیت بخواهیم به مخاطب به عنوان خود واقعیت القا کنیم یک رفتار غیر حرفه‌ای در کار رسانه است ما باید بدون هر نوع حاشیه بتوانیم واقعیت را بگوئیم.

وی،  با بیان اینکه تجزیه و تحلیل رسانه زمانی مفید است که برای شکافتن واقعیت قرار گیرد و اگر به جهت‌گیری منجر شود، از اصول کار حرفه‌ای به دور است.

استاندار زنجان،  بر ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: امروزه در رسانه‌ها بی‌اخلاقی و بداخلاقی یک نمود روشن و بارز رسانه‌ای است.

انصاری گفت: در زمینه اخلاق رسانه باید رعایت حریم خصوصی افراد مورد توجه قرار گیرد و هر آنچه که فرد مایل به اشاعه آن به دیگران نیست، حریم خصوصی است.

وی، با بیان اینکه در کنار رعایت حریم خصوصی و حرمت آن رعایت حریم اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حریم اجتماعی نیز اگر قوانینی نداشته باشد باید رعایت شود.

استاندار زنجان، همچنین  با اشاره به اینکه وقتی یک رفتار اجتماعی مذموم است، دامن زدن به آن نیز غیر ضروری است، افزود: توجه و رعایت منافع عمومی باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

استاندار زنجان ادامه داد: رسانه‌های حزبی رسانه مستقل تلقی نمی‌شوند و اعتبار خبررسانی و بیان واقعیت این رسانه در پایین‌ترین حد قرار دارد.

انصاری خاطرنشان کرد: تلاش کنیم به عنوان کسانی که اصلی‌ترین رسالت خود را بیان واقعیت‌های جامعه بدون پیرایه و آرایه به کار رسانه ادامه دهیم.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه هیچ کس قرار نیست حال ما را خوب کند، افزود: باید خودمان یا علی بگوئیم وشهرمان را آباد کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این باور غلط باید از جامعه رخت ببندد، افزود: اگر تحولی در استان در حوزه‌های مختلف، معیشت، اقتصاد، مسائل اجتماعی، زیرساخت‌ها ایجاد کنیم خودمان هستیم.

مردم باید نقش تاریخی خود را در توسعه استان ایفا کرده و روحیه همکاری برای توسعه را تقویت کرده و سرمایه‌گذاری در استان رونق یابد.

وی افزود: 70 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان متعلق به مردم زنجان است، اما ارزش سرمایه‌گذاری آنها تنها 30 درصد است.

استاندار زنجان ادامه داد: در استان زنجان میزان حضور مردم زنجان در بازار بورس 56 هزارم درصد است که بالاترین حضور را در بورس محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۴۱۸