خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری زنجان خبر داد:

پادگان زنجان فعلا جابه جا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۶۳۶

طرح انتقال پادگان ۲۱۶ زرهی زنجان که در محدوده شهری قرار دارد در سال ۸۲ با سفر رهبری معظم انقلاب به استان زنجان به عنوان یکی از مصوبات سفر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، انتقال پادگان تیپ 216 زرهی زنجان که در محدوده شهری قرار دارد در سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان به عنوان یکی از مصوبات مطرح شد که اقدامات انتقال آن در سنوات اخیر شتاب بیشتری به خود گرفت.

در این مصوبه مقرر شده بود پادگان به خارج از محدوده شهری منتقل شود که برای این منظور زمینی برای احداث پادگان اختصاص پیدا کرد. این اقدام در راستای خارج کردن خیابان های اطراف این پادگان از بن بست و تسهیل ترافیک شهری عنوان شده است.

در همین راستا چهار پروژه بازگشایی خیابان های اطراف پادگان تیپ 216 زرهی آغاز شد که با پیشرفت فیزیکی مناسب تا پایان امسال یک پروژه از آن نهایی می شود. 

استاندار زنجان به همراه جمعی از مسئولان استان امروز (13 بهمن) از معبر ضلع غربی پروژه بازگشایی پادگان بازدید کردند.

معاون عمرانی استانداری زنجان در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین پروژه بازگشایی خیابان های اطراف پادگان در ضلع غربی پادگان خیابان 50 متری با سه لاین رفت و برگشت است که 10 متر برای پیاده روی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دومین پروژه طراحی شده برای اجرا در این پادگان، خیابانی است که شرق را به غرب شهر زنجان متصل می کند و ابتدای آن از شهرک کارمندان به شهرک الهیه اشت. این پروژه ترافیک میدان مدرس را روان می کند و در روزهای آتی با حضور امیرپوردستان کلنگ زنی می شود.

به گفته رحمتی سومین پروژه در این طرح شامل خیابان مقابل دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کمربندی شمالی زنجان است که افرادی که از این محل تردد کرده و به مسیر خود در خیابان 22 بهمن ادامه می دادند نیازی به تردد در این مسیر نخواهند داشت و می توانند از خیابانی که در اطراف پادگان بازگشایی می شود، حرکت کنند.

این مقام مسئول به چهارمین پروژه این طرح نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه درمحدوده میدان ارتش اجرایی می‌شود که نقشه های تهیه شده از نگهبانی ارتش در اختیار شهرداری قرار گرفته تا با تغییرات در این میدان به ترافیک شهری کمک کند.

به گفته معاون عمرانی استانداری زنجان با اجرای این پروژه ها، دیگر نیازی به جابجایی پادگان نیست و تیپ 216 زرهی زنجان می تواند از فروش زمین های اطراف هزنیه لازم برای احداث پادگان در آینده را فراهم کند.

در ادامه شهردار زنجان نیز با بیان اینکه طول مسیر در دست بازگشایی 1.2 کیلومتر با عرض 50 متر است، گفت: بلوار در دست احداث در چهار باند تندرو و کندرو است که مسیری نیز برای دوچرخه رانی طراحی شده است.

حبیب یگانه ادامه داد: پروژه معبر ضلع غربی90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با مساعد شدن شرایط جوی استان آسفالت ریزی این پروژه نیز عملیاتی می شود.

به گفته این مقام مسئول بیش از یک میلیارد توکان اعتبار برای احداث این معبر هزینه شده است که 700 میلیون تومان نیز برای آسفالت ریزی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز