خبرگزاری کار ایران

امام جمعه زنجان

زنان با حفظ کرامت انسانی در عرصه‌های مختلف کشور حضور فعال دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نگاه غرب به زن نگاه ابزاری است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان با حفظ کرامت انسانی حضور فعالی در عرصه‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(18 بهمن) در گفتمان تحکیم بنیان خانواده و حاکمیت ارزش‌ها در دفتر امام جمعه اظهار کرد: در لسان وحی و قرآن کریم معضلی به نام جایگاه زن و مرد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص جایگاه زن و مرد دیدگاه‌های افراطی و تفریطی بیشماری وجود دارد، خاطرنشان کرد: این دیدگاه‌ها موجب شده است تا در برهه‌ای از تاریخ نگاه مردسالاری و در برهه‌ای دیگر نگاه زن سالاری به این جایگاه وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه دین اسلام به جهت نگاه با عزت و کرامت به جایگاه زن این معضل را حل کرد، افزود: در دین اسلام و قرآن کریم از زن و مرد به عنوان لازمه بقاء زندگی به طور مشترک یاد شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زن و مرد نقش اساسی در تداوم نسل دارند، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در سرزمینی ظهور کرد که جهل و تاریکی همه جا را گرفته بود و ایشان توانستند در این شرایط جایگاه و کرامت زن را احیاء کنند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پررنگ زنان در عرصه اجتماع اشاره کرد و ادامه داد: زنان ایرانی با حفظ کرامت انسانی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاضر شدند.

امام جمعه زنجان به اولین تظاهرات زنان زنجانی بر علیه رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: استان زنجان 25 شهید در پیروزی انقلاب و 3 هزار شهید برای حفظ انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

وی به نقش زنان در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: زنان ثابت کردند از مهارت‌های بالاتری در شغل معلمی برخوردار هستند.

آیت‌الله خاتمی افزود: در حال حاضر درصد بالایی از جمعیت دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند که همین مساله نشان از توانمندی بالای زنان دارد.

کد خبر : ۳۴۴۹۶۴