خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در زنجان؛

جشنواره شکوه شکیبایی با پیام وزیر ارشاد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۶۵۲

دومین جشنواره شکوه شکیبایی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا  از زنجان، در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره ملی حضرت زینب(س) آمده است: از آنجا که مهمترین وظیفه و رسالت حوزه فرهنگ و هنر، تعالی انسان و تخلق او به اوصاف حمیده در زندگی فردی و اجتماعی است، معارف و آموزه‌های دینی و مذهبی، از جمله سیره و سخن انبیا و اولیای الهی و اهل بیت(ع) که ناظر به عالی‌ترین و والاترین جلوه‌های فطری و معنوی است، جایگاهی بلند و بی بدیل در منظومه فکری و فرهنگی جامعه اسلامی دارد. 

این امر به ویژه با توجه به الزامات و اقتضائات کنونی جامعه اسلامی و نیز نقش تاریخی گفتمان نظام جمهوری اسلامی در ارائه الگویی کامل و تمام عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی در جهان امروزی اهمیت و ضرورتی مضاعفی می یاد.

 الگویی که همچون چشمه ای پاک و زلال انسان های معنویت خواه و معرفت طلب سراسر گیتی را سیراب می کند و روح تازه ای می بخشد.

در این میان نقش صاحبان رای و نظرو اصحاب فرهنگ و ادب و اندیشه هم در عرصه تعریف و تبیین این منظومه و هم در ارائه نمونه های عینی در شکل آثار و آفرینش های علمی، فرهنگی و ادبی فاخر و ماندگار، اساسی و مهم تلقی می شود، زیرا این کار سترگ، مستلزم چنان مایه ای از دانش و دقت و ظرافت است که جز از عهده ذهن های شرف اندیش، ذوق های بی آلایش و قریحه های توانمند بر نمی آید.

براین اساس مهمترین وظیفه مسئولان، سیاست گذاران و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر، فراهم سازی فضای مناسب و امکان بروز و ظهور ظرفیت های بالقوه و به میدان کشاندن تمام توان ها و استعدادها در این زمینه است.

جشنواره حضرت زینب(س) با عنوان شکوه شکیبای را می توان به عنوان نمونه ای از یک کوشش قابل تحسین در این راستا مورد ارزیابی و کاوش قرار دارد، جشنواره ای که برگزاری آن در روز میلاد با سعادت آن حضرت در شهر زنجان«پایتخت شور و شعور حسینی» با مشارکت شمار زیادی از اصحاب فرهنگ و ادب و اندیشه و... زمینه ساز یکی جریان فرهنگی و دینی در سطح و گسترده ملی است.

بدون تردید این رویداد مذهبی و فرهنگی می تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربارعاشورایی  و ولایی ایفا نماید.

توجه ژرف به آموزه ها و مفاهیم الهی و انسانی مندرج در این فرهنگ ناب و انسان ساز، شامل جلوه های درخشان و خیره کننده ای از حیات پربرکت، سبک زندگی عاشورایی و سخنان قاطع و کوبنده آن بانوانی قهرمان و شکست ناپذیر است که جلوه آن را خطبه ماندگار و تاریخی وی به وضوح می توان دید.

آنجا که فرمود: « ای یزید هر کید و مکری که داری به کار گیر و هر تلاشی داری انجام ده، هر جهد که داری به کار گیرد، به خدا سوگند هرگز نخواهی توانست نام و یاد ما را از محو کنی و وحی ما را از بین ببری». 

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت زینب(س) لازم می‌دانم از تمامی دست اندرکاران در برگزاری این رویداد فرهنگی و معنوی، قدردانی و سپاسگزاری کرده، مزید توفیق همگان را از خداوند متعال مسالت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز