خبرگزاری کار ایران

افتتاح مخزن ذخیره آب شرب شهر سجاس

همزمان با دهه فجر مخزن ذخیره آب شرب 2000 مترمکعبی با حضور فرماندار شهرستان خدابنده و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، در این مراسم علیمحمد نادرخانی معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان  گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب شرب به حجم 2000 متر مکعب و احداث ساختمان تاسیسات و نگهبانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته که کل محوطه این مخزن 19 هزار متر مربع است.

وی به اعتبار تخصیص  یافته جهت این مخزن  اشاره کرد و افزود: کل این پروژه با اعتباری بالغ بر 11820 میلیون ریال است که  با این اعتبار احداث ساختمان کلرزن،نگهبانی ،محوطه سازی و مرمت راه دسترسی نیز اقدام شده است.

معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر 2 حلقه چاه بصورت مداوم در مدار بهره‌برداری است و یک حلقه چاه نیز به صورت رزرو در زمان اضطراری آماده استفاده است.

نادرخانی در ادامه تصریح کرد:  با وارد مدار شدن این مخزن بخش زیادی از مشکلات آب شرب در شبکه توزیع علی الخصوص تعادل فشار آب، برطرف می‌شود و شهروندان این شهر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

شایان ذکر است یک قسمتی از زمین این مخزن توسط آقای محمد علی گنج خانلو وقف شده است.

شهر سجاس با جمعتی بالغ بر 6700 نفر دارای 2300 فقره انشعاب  آب و در 17 کیلومتری مرکز شهرستان خدابنده و 85 کیلومتری مرکز استان زنجان واقع شده است.

کد خبر : ۳۴۵۷۳۳