خبرگزاری کار ایران

ر ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان :

طرح‌های کشاورزی خاص تنها به اراضی ملی اختصاص می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور حراست و حفاظت از اراضی ملی تنها به طرح‌های کشاورزی خاص اراضی ملی اختصاص می‌یابد .

به  گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز (16 اسفند) در نشستی به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است که تلاش شود امانتدار خوبی برای سرمایه های طبیعی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: این هفته فرصتی فراهم کرده تا از مشارکت مردم استفاده کنیم و همانطور که در سال های اخیر بیشتر شعارهای این هفته مشارکت مردم یک اصل تلقی شده بدون مشارکت مردم امکان حفظ منابع طبیعی فراهم نخواهد بود.

این مقام مسئول از منابع طبیعی به عنوان متولی خاص و مردم  و رسانه های به عنوان متولی عام در حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: بازنگری در اهداف و سیاست ها در حوزه منابع طبیعی از دیگر فرصت های ایجاد شده در این هفته است و کمک رسانه ها برای بهره گیری از این موارد موثر خواهد بود.

جعفری ادامه داد: در سال های اخیر توجه به منابع طبیعی نسبت به سال های گذشته جدی تر و با دقت و وسواس بیشتری پیگیری می شود که یکی از این دلایل برخی از مشکلات زیست محیطی است.

وی افزود: وقوع ریزگردها، گرمایش زمین و اتفاق های حوزه کاهش بازندگی باعث شده مشکلات منطقی رفتار نکردن با عوامل طبیعی خود را نمایان کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکیدات مقامات ارشد نظام و رهبری در خصوص منابع طبیعی یکی دیگر از عوامل در حوزه منابع طبیعی و خیزش در حراست از این حوزه هاست.

به گفته وی، همراهی دستگاه های اجرایی نظارتی، قضایی و مشارکت رسانه ها و تشکل های مردمی و رسانه های ملی از دیگر عوامل حساسیت در حوزه منابع طبیعی است.

جعفری برخورد با عوامل تهدید کننده منابع طبیعی را جز سیاست های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: در سازمان اولویت اول بر توسعه پایدار قرار دارد و به هیچ عنوان در سیاست ها توسعه کمی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته به منظور توسعه باغات و اراضی زراعی زمینه تصرف اراضی ملی فراهم شده بود، افزود: کاهش سطح زیر کشت و اراضی کم بازده نیز از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در این راستا بوده است.

این مقام مسئول به برخورد قانونی در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: عدم وجود مرز مشخص زمینه را برای تصرف افراد به اراضی ملی را ایجاد کرده است که جهاد کشاورزی برای مقابله با این مساله طرح مرزبندی بین این اراضی را آغاز کرده است.

به گفته جعفری براساس سیاست های جهاد کشاورزی اراضی ملی تنها به طرح های کشاورزی خاص اختصاص می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده با اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری و سیستم پرورش دام از اراضی ملی به فضاهای نیمه بسته برای کاهش فشار به اراضی ملی نیز از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز