خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان در جمع خبرنگاران خبرداد

کاهش ۶۵ درصدی تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال در استان زنجان

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان، از کاهش ۶۵ درصدی تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان، امروز چهارشنبه (18 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان جزو برترین مرکز مدیریت راه‌های سراسر کشور است.

این مقام مسئول از فعالیت 67 شرکت حمل‌ونقل کالا در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: سال گذشته برای 7 هزار و 345 راننده کارت سلامت صادر شد.

دست‌نشان تعداد ناوگان حمل‌ونقل استان را 4891 دستگاه عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال 93 با رشد 6 درصدی مواجه بوده است.

به گفته این مقام مسئول عمده بارهایی که این شرکت‌ها حمل کرده‌اند، شامل انواع سیمان، خاک معدنی، میل‌گرد، سیلیس، گندم، شمش آهن و ... بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان عمر متوسط ناوگان باری زنجان را 16 سال عنوان کرد و افزود: در ارتباط با توسعه عمر ناوگان برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است و به صورت مناسب تسهیلات خوبی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در سطح کشور 65 هزار دستگاه ناوگان فرسوده داریم که باید این ناوگان نوسازی شود، ادامه داد: برای توسعه ناوگان مسافربری برای سمند، اتوبوس و مینی‌بوس راهکارهایی مدنظر است که تا 70 درصد ارزش خودرو تسهیلات پرداخت می‌شود.

دست‌نشان با اشاره به اینکه در طرح راهیان نور نیز 2 هزار و 156 زائر با 49 دستگاه به مناطق جنوب کشور اعزام شدند، ادامه داد: آمار تردد از(25 اسفند) سال گذشته تا (15 فروردین) 6 میلیون و 248 هزار مورد بوده است که از این تعداد 12 درصد ناوگان سنگین و 88 درصد ناوگان سبک و نرخ ترددخودرو در محورهای مواصلاتی زنجان 746 خودرو در ساعت بوده است.

این مقام مسئول از کاهش 65 درصدی تلفات در طرح نوروزی 95 در زنجان خبر داد و افزود: در بحث تصادفات فوتی کاهش 6 درصدی را شاهد هستیم.

وی به سیاست‌های این اداره در ارتقای ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و با یادآوری اینکه تقویت حمل‌ونقل جاده‌ای منجر به آرامش در محورهای استان می‌شود، افزود: زنجان جزو پنج استان برتر در کاهش تلفات حوادث رانندگی در ایام نوروز است.

این مقام مسئول به رونمایی نماد «شیراوژن» به عنوان نماد ترویجی و فرهنگی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار سال که به اقتصاد مقاومتی مزین است، تبدیل راننده‌محوری به شرکت‌محوری در دستور کار قرار گرفته است.

دست نشان تعداد تخلفات ثبت شده در این ایام را 2 هزار و 500 مورد خواند و افزود: تعداد مراجعان به مراکز مکانیزه معاینه فنی یک هزار و 20 مورد بود که از این تعداد 708 مراجعه کننده موفق به اخذ برگه شدند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان ادامه داد: در طول این طرح 2 هزار و 434 قطعه بلیت به صورت اینترنتی و 24 هزار و 101 قطعه بلیت به صورت حضوری پیش‌فروش شد.

دست نشان با بیان اینکه 71 هزار و 938 مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند، افزود: تعداد سفرهای ثبت شده در این بازه زمانی 9 هزار و 149 مورد بوده است.

وی تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی را 71 هزار و 938 اعلام کرد و افزود: در این ایام این سفرها از طریق انجام 9 هزار 149 سفر انجام شده است.

کد خبر : ۳۵۹۳۳۳