خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان

کمبود آب واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی استان زنجان تامین شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: کمبود آب واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تامین شد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، ناصر صیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان، با اشاره به اینکه در سال 92 استان زنجان تنها 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال داشت، تصریح کرد: طی دو سال گذشته 5 شهرک و ناحیه صنعتی جدید به این شهرک‌ها افزوده شده است و اکنون تعداد شهرک‌های صنعتی استان زنجان 18 شهرک و ناحیه است.

وی به تملک 300 هکتار از اراضی روستای دره لیک برای ایجاد شهرک صنعتی زنجان 4، تا این لحظه اشاره کرد و گفت: تا نیمه اول سال جاری 150 هکتار زمین دیگر نیز در این منطقه تملک خواهد شد و250 هکتار نیز از زمین های منابع طبیعی به این میزان اضافه خواهد شد و بدین ترتیب بزرگترین شهرک صنعتی زنجان با مساحت 700 هکتار در منطقه غرب استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران خواهد شد.

صیدی ادامه داد: شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی تی نیز در زمینی به مساحت 100 هکتار در حال آماده سازی می باشد که تا خرداد ماه امسال آماده واگذاری می شود. همچنین ایجاد دو ناحیه صنایع دستی در عوارضی زنجان- تهران و عوارضی زنجان- تبریز و شهرک صنعتی سلطانیه در زمینی به مساحت 103 هکتار در اراضی روستای حسین آباد از دیگر شهرکها و نواحی صنعتی در دست اقدام این شرکت می باشد و قطعا امسال واگذاری در 3 شهرک صنعتی جدید استان آغاز خواهد شد و برای 2 ناحیه صنعتی نیز از متقاضیان ثبت نامه به عمل خواهد آمد.

وی استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در شهرکهای صنعتی استان را از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت عنوان کرد و افزود: این کار در شهرک‌های صنعتی اشراق و نوآوران زنجان در حال انجام است.

صیدی اضافه کرد: البته لازمه این کار، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرکها می باشد که احداث تصفیه خانه نیز با تکمیل شدن حداقل 60 درصد شهرک‌های صنعتی امکان‌پذیر است.

کد خبر : ۳۵۹۳۴۶