خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

درصدد فرهنگ‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی‌خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۹۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: در سال‌جاری درصدد فرهنگسازی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در حوزه های فرهنگی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز دوشنبه(23فروردین) در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های این اداره کل در سال 95، اظها رداشت: در سال‌جاری درصدد فرهنگسازی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اقدامات در حوزه های فرهنگی خواهیم بود.

مقدم، با بیان اینکه همه حوزه های جامعه با فرهنگ ارتباط مستقیم دارد، گفت: آگاهی و فرهنگسازی برای مردم جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی دارای نقش اساسی توسط دستگاه‌های فرهنگی است .

وی در ادامه با اشاره به سیاست کلی دولت بر کاهش تصدی گری‌ها در جامعه، اظها رداشت: در این راستا شاهد اعطای مجوز در حوزه‌های گوناگون به موسسات و انجمن ها در راستای آموزش‌های فرهنگی و هنری خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، الویت کاری سال‌جاری را در برگزاری جشنواره فلیم ارزش و فصلنامه فرهنگ زنجان، برشمرد و گفت: توجه جدی به متوازن بودن فعالیت‌های فرهنگی دینی نیز جزو اقدامات اساسی در این خصوص است.

وی، با بیان اینکه دارای 300 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان هستیم، تصریح کرد: این کانون‌ها بعنوان فرهنگسرا برای مناطق مختلف در استان فعالیت می کنند.

مقدم، در ادامه خبر از برگزاری هفته فرهنگی زنجان در نیمه دوم آذرماه در کیش با حضور خبرنگاران و برگزاری هفته فرهنگی زنجان در برج میلاد تهران در سالجاری داد .

وی، همچنین در راستای توسعه مطالعه و حمایت از نشریات گفت: دارای 1500عضو اشتراکی نشریات در استان زنجان هستیم.

مقدم ، در ادامه اظهار داشت: فصلنامه فرهنگ زنجان بعنوان تنها فصلنامه تخصصی استان فعالیت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه در 15 اردیبهشت شاهد برگزاری جشنواره ملی فلیم ارزش "سه دقیقه ای" با حضور معاونت هنری وزارت دراستان خواهیم بود، افزود: تا به امروز 250 اثر در این راستا از استان‌های سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اضافه کرد: این آثار در بخش‌های مستند با تعداد 52 اثر ، داستانی و انیمیشنی بوده است.

مقدم در ادامه تصریح کرد: در راستای توزیع بن خرید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بن ها به دانشجویان و طلاب اختصاص خواهد یافت.

این مسئول فرهنگی در استان زنجان خاطر نشان شد: در سال‌جاری شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران سراسری در شهریور ماه در استان زنجان خواهیم بود.

مقدم در پایان سخنان خود با بیان اینکه دومین جشنواره مطبوعات استان همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود خبر از راه اندازی کتابخانه های تخصصی در زنجان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز