خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد امام شهرستان ماهنشان خبرداد:

کمک‌رسانی به یک هزار و ۴۹۳ خانوار با جمعیت قریب به ۳ هزار مددجو

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۳۰۹

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان، گفت: کمیته امداد در سال گذشته یک هزار و ۴۹۳ خانوار با جمعیت قریب به ۳ هزار مددجو کمک‌رسانی کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت‌خبری کمیته امداد، ذبیح‌الله غفاری در بازدید از طرح‌های خودکفایی مددجویی شهرستان ماهنشان در جمع مجریان طرح‌های اشتغال اظهار کرد: کمیته امداد در سال گذشته به یک هزار و ۴۹۳ خانوار با جمعیت قریب به ۳ هزار مددجو کمک‌رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط این نهاد پرداخت وام خودکفایی به مددجویان در راستای توانمندسازی آنها بود، تصریح کرد: در این راستا ۱۶۸ فقره وام خودکفایی و کارانگیزی با صرف اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سال قبل به ۱۶۵ خانوار ماهنشانی که در مجری طرح اشتغال بودند، نیز خدمات بیمه تامین اجتماعی ارائه شد، اضافه کرد: اعتبار هزینه شده در این بخش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

غفاری با اشاره به اینکه در راستای رفع نیازهای مختلف درمانی، تحصیلی، آموزشی، مسکن و ... به مددجویان نیز وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت شد، تصریح کرد: سال قبل ۲۹۳ خانوار ماهنشانی از این نوع خدمات بهر‌ه‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد ماهنشان برای ارائه خدمات در بخش وام‌های قرض‌الحسنه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان در ادامه از ارائه خدمات آموزشی به مددجویان نیز خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه و همکاری که با فنی‌وحرفه‌ای شهرستان وجود دارد، سالانه مددجویان از آموزش‌های فنی‌ در رشته‌های مختلف شغلی بهر‌ه‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از ارائه خدمات آموزشی به مددجویان ایجاد زمینه خودکفایی در آنها است، تصریح کرد: پس از پایان دوره‌های آموزشی گواهی مربوط به مددجویان اعطا شده و سپس نسبت به اعطای وام خودکفایی به واجدان شرایط اقدام می‌شود.

غفاری در ادامه ازا ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به میزان ۸۰۰ میلیون ریال و خدمات عمرانی به ارزش ۷۲۳ میلیون ریال خبر داد و افزود: ارائه خدمات به خانواده ایتام از طریق اجرای طرح اکرام به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، خدمات کمک هزینه ازدواج به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و خدمات بهداشتی به میزان ۳۳۴ میلیون ریال از دیگر خدمات حمایتی ارائه شده توسط کمیته امداد ماهنشان طی سال گذشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان ارائه خدمات تعذیه‌ای به کودکان زیر ۶ سال و خدمات بهداشتی با اعتبار یک میلیارد ریال را از دیگر خدمات حمایتی کمیته اعلام کرد و گفت: سال گذشته به میزان ۳۳۰ میلیون ریال کمک موردی ویژه و ابن‌السبیل به مددجویان پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع برای ارائه خدمات اعلام شده ۳۴ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه خدمات اعلام شده با کمک خیرین و نیکوکاران ارائه شده است، گفت: امیدواریم در سال جاری نیز شاهد مشارکت بیش از پیش خیرین در کمک به نیازمندان جامعه و فقرزدایی باشیم.

غفاری ، در پایان از عزم جدی کمیته امداد برای تحقق شعار سال و کاربردی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری  در کمیته امداد خبر داد و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی با استعداد سنجی اقدام به ایجاد اشتغال برای مددجویان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز